//
کدخبر: ۲۳۹۳۵۶ //

لاوروف: سوریه بیشتر مرز مشترک خود با عراق و ترکیه را تحت کنترل دارد

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با گیر پدرسون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه گفت: ارتش سوریه بخش عمده مرز مشترک این کشور با عراق و ترکیه را تحت کنترل گرفته است.

لاوروف: سوریه بیشتر مرز مشترک خود با عراق و ترکیه را تحت کنترل دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرگئی لاوروف روز جمعه در دیدار با گیر پدرسون در مسکو، با بیان اینکه اوضاع عملیاتی سوریه بهبود می‌یابد، اظهار داشت: مناطق تحت کنترل تروریست ها در سوریه همچنان کاهش می یابد. 

وی افزود: تلاش ها برای ازبین بردن باقی مانده گروه های تروریستی در منطقه ادلب و شمال شرق سوریه ادامه دارد.

فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی سوریه 

 وزیر امور خارجه روسیه درباره فعالیت کمیته ویژه تدوین قانون اساسی جدید سوریه نیز گفت که مسکو این مساله را که در فعالیت کمیته ویژه تدوین قانون اساسی سوریه پیشرفت قابل توجهی وجود ندارد بزرگ نمی کند زیرا به گفته وی چنین وضعیتی برنامه ریزی نشده بود و این مساله ای طبیعی است.

وی افزود: از هر طریق ممکن به تلاش ها برای ایجاد شرایط لازم در کار کمیته ویژه تدوین قانون اساسی سوریه کمک می کنیم.  

کمیته تدوین قانون اساسی سوریه سه ماه پزش آغاز بکار کرد اما در دیدار بعدی در ماه نوامبر سال گذشته نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری درباره دستور کار نشست بعدی کمیته به توافق دست نیافتند.

انسجام کمک های انسانی جامعه جهانی به سوریه 

 لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود گفت که مساله استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در کمک های انسانی به سوریه را می توان در کارگروه انسانی مسائل سوریه در ژنو بررسی کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: درپیوند احیای حق حاکمیت سوریه و ایجاد شرایط برای بازگشت پناهندگان سوری به مناطق مسکونی خود که دولت قانونی سوریه کنترل می کند باید   تلاش های جامعه جهانی در وهله اول با نقش هماهنگ کننده سازمان ملل منسجم شود.

لاوروف گفت: در اینجا ما شاهد برخورد مغرضانه برخی کشورهای غربی و استانداردهای دوگانه ازسوی آنها هستیم که مسئول ارائه کمک های انسانی به سوریه هستند. 

وی افزود: زمانی که کشورهای کلیدی غربی نمی خواهند به مناطق تحت کنترل دولت سوریه کمک های انسانی بفرستند به مناطقی ارسال می کنند که تحت کنترل معارضان و در مواردی گروه های رادیکال ارسال می کنند. 

  رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: در مساله کمک های انسانی به سوریه، حفظ تهدید تروریستی تاثیر مستقیم می گذارد و تروریست ها مانع تحویل کمک های انسانی به مردم می شوند و محموله ها را برای خود برمی دارند.   

گیر پدرسون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار بر لزوم همکاری بیشتر کشورها برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که روز ۲۹ ماه ژانویه جاری (روز چهارشنبه هفته آینده) به دمشق سفر می کند و با مقامهای سوری در خصوص مسائلی که امروز با طرف روسی گفت وگو کرده است، مذاکره می کند. 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۳۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان