//
کدخبر: ۲۳۸۵۳۰ //

صلیب سرخ لبنان: ناآرامی دیشب بیروت ۳۰۹ زخمی داشت

سازمان صلیب سرخ لبنان امروز (دوشنبه) اعلام کرد: در جریان درگیری دیشب میان نظامیان و جوانان معترض، ۳۰۹ تن از معترضان زخمی شدند.

صلیب سرخ لبنان: ناآرامی دیشب بیروت ۳۰۹ زخمی داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

این سازمان در صفحه توییتر خود نوشت: ۱۸ گروه از نیروهای صلیب سرخ با ۷ دستگاه آمبولانس ۱۶۹ تن از زخمی ها را به بیمارستان منتقل و ۱۴۰ نفر را سر پایی درمان کردند.

"سازمان دفاع مدنی" لبنان هم گزارش کرد که ۱۵ تن از معترضان که به دلیل استنشاق گاز اشک آور، دچار تنگی نفس و خفگی شده بودند، درمان و ۹  زخمی را به بیمارستان منتقل کرد.

در درگیری یکشنبه شب در میدان های مرکز بیروت نیروهای نظامی از گاز اشک آور، خودروهای آب پاش و باتوم و معترضان نیز از سنگ، گلدان های کنار خیابان و روبروی کافه ها و غذاخوری ها، چوب و پایه های علایم راهنمایی و رانندگی علیه یکدیگر استفاده کردند.

عده ای از جوانان معترض به مراکز تجاری و مالی، بانک ها و شعبه شرکت مخابراتی "آلفا" در مرکز بیروت حمله و به دارایی های عمومی و خصوصی خسارت وارد کردند.

افزون بر معترضان ، در جریان درگیری دیشب، چند خبرنگار، عکاس و فیلم بردار تلویزیون های "الجزیره" قطر و "الجدید" لبنان از ناحیه پا و دست زخمی شدند.

در این ارتباط  «نیکولاس فرایکز» خبرنگار آمریکایی که اخبار ناآرامی بیروت را به طور مستقیم برای روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" ارسال می کرد یکشنبه شب در مرکز این شهر بازداشت شد.

پایگاه خبری لبنان ۲۴ امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر، گزارش کرد: نیروهای امنیتی پس از بازداشت این آمریکایی که بدون مجوز کار خبری می کرد، موضوع را به اطلاع دادستان کل لبنان ، قاضی «غسان عُویدات» رسانده و سپس او را برای تحقیق و بازجویی تحویل واحد اطلاعات ارتش داده اند.

بر پایه این گزارش، فرایکز در بازجویی اولیه ادعا کرده که به عنوان خبرنگار و عکاس آزاد ساکن بیروت، کار می کرده و رخدادهای این شهر را پوشش داده است.

لبنان ۲۴ افزود: در صفحه توییتر و فیس بوک این خبرنگار آمریکایی، درگیری های مرکز بیروت به شکل مستمر پیگیری و اطلاع رسانی شده و آخرین توییت او مربوط به ۱۲ ساعت پیش (یکشنبه شب) است.

این پایگاه خبری خاطرنشان کرد: روزنامه اسراییلی هاآرتص در صفحه های توییتر و فیس بوک خود لحظه به لحظه از رخدادهای پنج روز گذشته بیروت، خبر و عکس و فیلم درج و منتشر کرده است.  

مرکز بیروت ظرف یک هفته گذشته شاهد درگیری میان نیروهای نظامی و جوانان معترض به وضع موجود در لبنان بود که به زخمی شدن صدها نفر منجر شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان