//
کدخبر: ۲۳۷۶۶۵ //

از سرگیری عملیات مشترک نظامی ارتش آمریکا و عراق

مقامات نظامی آمریکا ادعا کردند: عملیات مشترک ارتش این کشور با عراق از سر گرفته شده است.

از سرگیری عملیات مشترک نظامی ارتش آمریکا و عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

 تصمیم به از سرگیری عملیات نظامی در عراق پس از آن آغاز شد که پارلمان عراق به اخراج تمامی نیروهای آمریکایی از این کشور رای مثبت دادند. دولت عراق آمریکا را به نقض حاکمیت این کشور و انجام حملات هوایی از جمله در روز سوم ژانویه که به شهادت ژنرال قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهانش منجر شد، محکوم کرده است.

مقامات نظامی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند با آغاز مجدد عملیات مشترک با عراق، وقفه دو هفته‌ای که پس از مورد حمله قرار گرفتن سفارت آمریکا در بغداد ایجاد شده بود پایان می‌یابد.

نیویورک تایمز نوشت: دو نفر از مقامات نظامی آمریکا که نامی از آنان منتشر نشده است آغاز عملیات نظامی مشترک این کشور با عراق را تایید کردند.

به گفته این دو مقام نظامی ارتش آمریکا به دنبال آن است تا هر چه سریع‌تر عملیاتی را علیه دولت اسلامی (داعش) از سر بگیرد تا هرگونه اقدام احتمالی این گروه را کند سازد. همچنین هرگونه پیروزی تبلیغاتی را که ممکن است به دلیل وقفه در عملیات مشترک نظامی مطرح شده باشد، خنثی کند.

قرار است مجلس سنا صبح روز پنجشنبه (به وقت آمریکا)  پیش از آنکه جان رابرتس قاضی ارشد و سناتورهای آمریکایی که به عنوان هیات منصفه محاکمه ترامپ منصوب شده‌اند، سوگند یاد کنند، بندهای استیضاح را رسما دریافت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان