//
کدخبر: ۲۳۴۶۳۰ //

پامپئو سفرش به اوکراین را به زمانی دیگر موکول کرد

وزیر خارجه آمریکا بعد از تظاهرات‌های صورت گرفته مقابل سفارت این کشور در عراق سفرش به اوکراین را به زمانی دیگر موکول کرده است.

پامپئو سفرش به اوکراین را به زمانی دیگر موکول کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت خارجه آمریکا گفته «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور بعد از «حمله به» سفارت آمریکا در بغداد، سفرش به اوکراین را به زمانی دیگر موکول کرده است. 

پیش از این شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داده بود پامپئو قرار است روز ۳ ژانویه (۱۳ دی‌ماه) به کی‌یف سفر کند. او قرار بود در این سفر با «ولودومیر زلینسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کند. 

این نخستین سفر یک مقام ارشد دولت آمریکا بعد از زمانی است که رأی مجلس نمایندگان به استیضاح دونالد ترامپ به شمار می‌رود. 

ترامپ متهم است در گفت‌وگوی تلفنی چند ماه پیش خود با زلینسکی او را برای انجام تحقیقات فساد از کسب و کار رقیب انتخاباتی‌اش، «جو بایدن» در اوکراین تحت فشار قرار داده است.  

وزارت خارجه آمریکا اکنون اعلام کرده سفر پامپئو به کی‌یف انجام نخواهد شد.

از روز گذشته  صدها معترض عراقی در  اعتراض حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشدالشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشدالشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند. 

تظاهرات مقابل سفارت آمریکا بعد از تشییع پیکر شهدای حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در شامگاه یکشنبه  (۲۹ دسامبر-۸ دی)  آغاز شد. 

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند در حمله هوایی روز یکشنبه آمریکایی‌ها، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۶۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان