//
کدخبر: ۲۳۴۳۰۱ //

یک سوم وزیران دولت آینده لبنان زن هستند

روزنامه «الجمهوریه» چاپ بیروت امروز (سه شنبه) نوشت: بیش از نصف اعضای هیات دولت ۱۸ نفره لبنان به ریاست «حسّان دیاب» مشخص شده و وی اصرار دارد که یک سوم آنان (۶ وزیر) باید زن باشند.

یک سوم وزیران دولت آینده لبنان زن هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزنامه به نقل از منابع مطلع و نزدیک به نخست وزیر منتخب لبنان نوشت: دیاب در پی تشکیل دولت هماهنگ، مستقل و فن سالار است و قصد ندارد از وزیران کنونی دولت مستعفی و هم چنین وزیران دولت های پیشین و مقام های حزبی استفاده کند.

قرار است هفته آینده هیات دولت جدید لبنان با  ۹ وزیر مسلمان و ۹ وزیر مسیحی به مجلس معرفی شود.

الجمهوریه افزود: حسان دیاب به آرامی و به دور از چشم رسانه ها، رایزنی ها و اقدام هایش را انجام می دهد و در صدد است خشم منتقدان، احزاب و فراکسیون هایی که به او رای ندادند، برانگیخته نشود.

 فراکسیون «گردهمایی دموکراتیک» وابسته به حزب دُروزی «سوسیالیست ترقی خواه» به رهبری «ولید جنبلاط» با ۹ نماینده، فراکسیون حزب مسیحی «الکتائب» به رهبری «سامی الجمیل» با ۳ نماینده و فراکسیون «المستقبل» به رهبری «سعد حریری» با ۱۸ نماینده، به دیاب رای ندادند.

هم چنین فراکسیون «جمهوری قوی» وابسته به جریان مسیحی «نیروهای لبنانی» به رهبری «سمیر جَعجَع» با ۱۵ نماینده و فراکسیون «میانه مستقل» وابسته به جریان محافظه کار سُنی به رهبری «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشین لبنان با ۴ نماینده از فراکسیون هایی هستند که حسان دیاب را به عنوان نخست وزیر انتخاب نکردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۳۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان