//
کدخبر: ۲۳۳۲۰۴ //

در دولت آینده شرکت نمی‌کنیم و به آن رای اعتماد نمی‌دهیم

نخست وزیر موقت لبنان در اشاره به جریان آزاد ملی اعلام کرد، دولت آینده که حسان دیاب مامور تشکیل آن شده دولت جبران باسیل خواهد بود.

در دولت آینده شرکت نمی‌کنیم و به آن رای اعتماد نمی‌دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

سعد حریری، نخست وزیر موقت لبنان در گفت‌وگو با سایت "مستقبل وب" گفت، او نخست وزیر مکلف را معرفی نکرده و جریان المستقبل هرگز در دولتی که دیاب قصد تشکیل آن را دارد، مشارکت نخواهد کرد و در صورتیکه برای رای‌گیری به پارلمان معرفی شود، به آن رای اعتماد نخواهد داد.

حریری خاطرنشان کرد، هجمه‌ای تحت عنوان "حریری سیاسی" وجود دارد اما این هجمه هرگز محقق نمی‌شود و او با قدرت مقابل آن خواهد ایستاد.

نخست وزیر موقت لبنان اواخر اکتبر تحت فشارهای معترضان که خواهان تغییر طبقه سیاسی کنونی، مبارزه با فساد و اصلاح اقتصادی بودند، استعفا کرد. او آنچه شیطنت طایفه سنی‌ها در لبنان خوانده شده و آنها را به سرقت کشور متهم می‌کند، رد کرد.

دوحزب جریان آزاد ملی و القوات اللبنانیه مخالفت خود را با معرفی حریری به عنوان نخست وزیر دولتی از متخصصان اعلام کردند تا اینکه دیاب مامور تشکیل کابینه شد. او در رایزنی‌های پارلمانی الزام آور رای ۶۹ نماینده از مجموع ۱۲۸ نماینده را به دست آورد.

از سوی دیگر، نخست وزیر مکلف لبنان گفته است، رایزنی‌ها درباره تشکیل دولت همچنان در ابتدای راه است.

این اظهارات او بعد از رایزنی‌ها روز گذشته‌اش با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در کاخ بعبدا مطرح شد.

او تاکید کرد، اوضاع بر وفق مراد پیش می‌رود.

همزمان با اتهام‌زمنی‌ها مبنی بر اینکه او با حمایت حزب‌الله لبنان و هم‌پیمانانش مامور تشکیل دولت شده، دیاب -شخصیت آکادمیک و وزیر سابق آموزش- اتهامات مبنی بر اینکه تحت کنترل حزب‌الله لبنان خواهد بود، رد کرد و وعده تشکیل دولتی از متخصصان را ظرف شش هفته داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۲۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان