//
کدخبر: ۲۳۲۴۱۸ //

درگیری ارتش لبنان و معترضان حامی حریری در بیروت

بیروت شب گذشته صحنه درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و حامیان جریان المستقبل وابسته به سعد حریری بود در حالی که نخست وزیر مکلف از ماهیت دولتی که قصد دارد دربرابر چالش‌های کنونی تشکیل دهد، سخن رانده است.

درگیری ارتش لبنان و معترضان حامی حریری در بیروت
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرنگار الجزیره در لبنان گزارش داد، عملیات تعقیب و گریزی بین ارتش و تظاهرکنندگان طرفدار سعد حریری طی شب گذشته رخ داد.

حامیان حریری اقدام به بستن مسیر اصلی بیروت از ظهر جمعه در اعتراض به مکلف شدن حسّان دیاب برای تشکیل دولت جدید لبنان کردند، آنها زمانی که نیروهای ارتش در حال باز کردن مسیر بودند به سمت نیروهای ارتش سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب کردند. ده‌ها تظاهرکننده حامی جریان المستقبل مسیر کورنیش المزرعه، مسیر اصلی بیروت را بستند و خواستار احیای رایزنی‌های پارلمانی برای معرفی حریری به جای حسان شدند که روز پنج‌شنبه مامور تشکیل کابینه شد.

معترضان به این دلیل به نامزد شدن دیاب معترضند که می‌گویند او حمایت سنی‌ها را برخوردار نیست و طبق خواسته‌ آنها تعیین نشده و نماینده این طایفه نیست. این در حالی است که حریری قبلتر از حامیانش خواسته بود خیابان‌ها را ترک کرده و آرامش اختیار کنند.

در شمال لبنان نیز معترضان حامی حریری تعدادی از مسیرها را با تایرهاش شعله‌ور مسدود کردند، همچنین تعدادی دیگر مسیرها در البقاع در شرق کشور را بستند و نیروهای ارتش اقدام به باز کردن برخی از این مسیرها کردند.

در سایه این اتفاقات دیاب گفته است،‌ دولت آینده را از بین افراد متخصص و مستقل برای خدمت به کشور و حل مشکلات تشکیل خواهد داد.

نخست وزیر مکلف تاکید کرد، اوضاع لبنان هیچ گونه اتلاف وقت را برنمی‌تابد و او رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید را به منظور دستیابی به آنچه تظاهرکنندگان می‌خواهند، تسریع خواهد بخشید.

نخست وزیر مکلف شب گذشته اظهار کرد، مسؤولیت احیای لبنان وظیفه خطیری است، همه از چالش اقتصادی آگاهند و می‌دانند کشور در چه وضعیتی است.

وی افزود: ما باید مسیر جدیدی شبیه اراده ملت را در پیش بگیریم، خواسته معترضان محق بوده و اساس تشکیل دولت جدید خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۴۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان