//
کدخبر: ۲۳۳۹۱۲ //

عربستان به دنبال بومی سازی سامانه‌های پاتریوت

عربستان با شرکت عربی سعودی ریتیون واحد داخلی وابسته به شرکت تسلیحاتی ریتیون آمریکا در راستای تلاش برای تقویت بخش صنایع دفاعی سعودی و اقتصاد متنوع‌تر این کشور توافقنامه‌ای را برای بومی سازی و بهینه‌سازی سیستم‌های دفاع هوایی "پاتریوت" امضا کرد.

عربستان به دنبال بومی سازی سامانه‌های پاتریوت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی سعی دارد وابستگی اقتصاد عربستان به صادرات نفت را کاسته و اقتصاد کشورش را متنوع‌تر سازد. ریاض خواهان پاسخگویی به نیمی از نیازهای دفاعی خود از طریق تولید در داخل با هدف ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی برای سعودی‌ها تا سال ۲۰۳۰ است.

سازمان کل صنایع نظامی عربستان اعلام کرد، اولین توافقنامه مشارکت صنایع دفاعی را با شعبه عربی سعودی "ریتیون" جهت بومی سازی پروژه بهینه سازی سامانه‌های دفاع هوایی ساخت آمریکا منعقد کرده است.

این سازمان افزود، در تلاش است به هدف اصلی خود یعنی دستیابی به بومی سازی ۵۰ درصد از هزینه‌های عربستان در بخش تجهیزات و خدمات نظامی برسد. می‌کند.

به گفته این سازمان، این توافقنامه در ایجاد توانمندی‌های صنعتی با هدف استفاده از قابلیت‌های داخلی، انتقال دانش مربوط به مفاهیم بهینه‌سازی و آماده سازی نیروی کار عربستانی و افزایش فرصت‌های شغلی در پروژه‌های توسعه مشترک بین سازمان و شرکت عربی سعودی ریتیون سهم خواهد داشت.

عربستان در بین پنج کشوری است که بیشترین هزینه‌های دفاعی را در سطح جهان دارند این کشور یکی از چند هم‌پیمان آمریکاست که از این سیستم‌های دفاعی موشک‌های سطح به هوا و سیستم ضد موشک‌های بالستیک و دیگر تهدیدات استفاده می‌کنند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از احمد بن عبدالعزیز العوهلی مدیر سازمان صنایع نظامی این کشور از امضای این توافقنامه خبر داده و گفت،‌ امضای آن در چارچوب تلاش‌های سازمان برای توسعه بخش‌های صنایع نظامی و تحقیقات و فناوری‌ها و حمایت از تولید داخلی و ترویج آن است.

وی در عین حال اشاره‌ای به تعداد مشاغلی که این طرح شامل می‌شود و نیز ارزش توافقنامه نکرد.

سایت اینترنتی ریتیون عربی اعلام کرد، شرکت از چشم انداز اقتصادی ۲۰۳۰ عربستان از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی برای صاحبان مهارت در بخش‌های دفاعی و هواپیمایی و امنیت سایبری به واسطه شراکت با بخش خصوصی عربستان و دانشگاه‌های داخلی حمایت می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۹۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان