//
کدخبر: ۲۳۲۳۱۲ //

درخواست چین از آمریکا و کره شمالی برای از سرگیری مذاکرات

چین از ایالات متحده و کره شمالی خواسته است تا مذاکرات بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ را مجددا از سر بگیرند.

درخواست چین از آمریکا و کره شمالی برای از سرگیری مذاکرات
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، چین روز پنجشنبه از آمریکا و کره شمالی خواست تا مذاکره را از سربگیرند و هرچه سریعتر برای حل و فصل اختلافات تلاش کنند.

بر اساس این گزارش، درخواست چین برای از سرگیری مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی در شرایطی است که تنش ها بین دو کشور بار دیگر بالا گرفته است.

وزارت خارجه چین اعلام کرد: لو ژائوهوی معاون وزیر خارجه چین و استفن بیگن فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز پنجشنبه در شهر پکن پایتخت چین دیدار و دیدگاه های خود را درباره دستیابی به خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره مطرح کردند. دو طرف موافقت کردند تا تماس های خود را درباره این مساله ادامه دهند.

آزمایش های موشکی کره شمالی طی ماه های اخیر و ضرب الاجل این کشور به آمریکا تا پایان امسال برای تغییر رویکرد و دادن امتیازات قابل توجه، موجب بن بست در مذاکرات هسته ای شده است. آمریکا نیز حاضر به لغو تحریم های کره شمالی نیست و برچیده شدن برنامه های هسته ای و موشکی را شرط لازم برای لغو تحریم ها اعلام کرده است.

درخواست علنی استفن بیگن برای از سرگیری مذاکره با کره شمالی نیز هنوز بی پاسخ مانده است. وی این درخواست را در جریان سفر اخیرش به سئول اعلام کرده است.

چین و روسیه نیز دوشنبه پیش نویس طرحی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند که بر اساس آن برخی از تحریم های کره شمالی لغو گردد ولی این مساله با مخالفت آمریکا بریتانیا و فرانسه روبرو شده است.

معاون وزیر خارجه چین در این باره گفت: این بهترین طرح در شرایط کنونی برای حل و فصل بن بست در مذاکرات خلع سلاح کره شمالی و دستیابی به صلح و ثبات در منطقه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان