//
کدخبر: ۲۱۶۴۱۴ //

جایگاه چین، روسیه و کره شمالی در برنامه دفاعی ژاپن

ژاپن سطح هشدار درباره قابلیت‌های موشکی کره شمالی را افزایش داده است.

 جایگاه چین، روسیه و کره شمالی در برنامه دفاعی ژاپن
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از وبگاه Navytimes، کابینه ژاپن روز جمعه با تصویب برنامه دفاعی سالیانه این کشور، سطح هشدار نسبت به برنامه موشکی کره شمالی را افزایش داده و اعلام کرده است که پیونگ یانگ در حالی آزمایش های موشکی خود را از سرگرفته است که هیچ اقدام مشخص و قاطعی را برای خلع سلاح هسته ای انجام نداده و موفقیت های زیادی در زمینه کلاهک های هسته ای داشته است.

کابینه ژاپن در این برنامه دفاعی بر نگرانی خود نسبت به تصمیم احتمالی کره شمالی برای هدف قرار دادن این کشور تاکید کرده است. واکنش توکیو به آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی در تناقض آشکار با واکنش ایالات متحده است که سعی کرده این آزمایش ها را کم اهمیت جلوه دهد.

در این گزارش آمده است: با توجه به بلوغ فنی که کره شمالی در آزمایش های هسته ای به دست آورده است، به نظر می رسد پیونگ یانگ پیش از این به فناوری کوچک سازی کلاهک های هسته ای برای نصب بر موشک های بالستیک نیز دست یافته است. کره شمالی اکنون به دنبال افزایش برد موشک ها و دقت و قابلیت عملیاتی و حمله غافلگیر کننده است. فعالیت های نظامی کره شمالی همچنان یک تهدید قریب الوقوع علیه امنیت ژاپن و صلح و امنیت بین المللی به شمار می رود.

تارو کونو وزیر دفاع ژاپن در این باره گفت: طبیعتا ما باید برای دفاع از کشور در برابر تهدیدات موشکی کره شمالی آماده باشیم و به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ادامه خواهیم داد.

کابینه ژاپن در این گزارش همچنین به تهدید ناشی از توسعه فعالیت های فضایی چین از طریق دریاهای منطقه اشاره کرده و افزوده است: ژاپن باید امنیت فضایی را در اولویت قرار دهد.

البته در این گزارش، چین دومین کشور مهم و قابل توجه برای ژاپن پس از آمریکا بوده است. بودجه دفاعی 177 میلیارد دلاری چین برای سال جاری میلادی سه برابر بیشتر از بودجه 50 میلیارد دلاری ژاپن است.

کونو گفت: چین با افزایش چشمگیر هزینه های نظامی خود اکنون شانه به شانه آمریکا حرکت می کند و در حال تبدیل شدن به قدرت بزرگ نظامی است.

مقام های دفاعی بر این باورند که تهدیدات کره شمالی و چین به این معناست که ژاپن باید قدرت بازدارنده دفاعی خود را از طریق توسعه سامانه های دفاع موشکی و هواپیماهای جنگنده، افزایش دهد.

گزارش کابینه ژاپن در ادامه افزود: در حالی که بسیاری از کشورها در حال توسعه قابلیت های خود برای تضمین برتری نظامی هستند، ولی چین و روسیه قابلیت های نظامی خود را تنها با هدف رقابت با آمریکا و متحدانش و جلوگیری از استفاده آنها از فضا، ارتقا و گسترش می دهند. چین و روسیه در حال توسعه موشک ها و ماهواره هایی هستند تا ماهواره های دیگر را نابود کرده یا در ارتباطات ماهواره ای اختلال ایجاد کنند. تهدیدات علیه استفاده باثبات از فضا به شدت رو به افزایش است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۴۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان