//
کدخبر: ۲۳۱۹۳۴ //

"هاموند" تاکید کرد: خطرات سیاسی در کمین اتحادیه اروپا در مسیر برگزیت

وزیر دارایی سابق انگلیس با تاکید بر اینکه برای به نتیجه رساندن مذاکرات بین بروکسل و لندن بعد از برگزیت به حدود ۶ تا ۷ سال زمان نیاز است، همچنین گفت که اروپا باید در مسیر برگزیت خود را برای مقابله با خطرات سیاسی آماده کند.

 "هاموند" تاکید کرد: خطرات سیاسی در کمین اتحادیه اروپا در مسیر برگزیت
به گزارش فرتاک نیوز،

"فیلیپ هاموند"، وزیر دارایی سابق انگلیس در گفتگو با روزنامه "دی ولت" آلمان و برخی روزنامه های دیگر کشورهای اروپایی، از 27 عضو اتحادیه اروپا خواست در مذاکرات بعد از برگزیت به دلایل اقتصادی به خطرات سیاسی تن ندهند.

وی در این باره گفت که از سال 2016 و زمان برگزاری همه پرسی برگزیت دینامیک اوضاع تغییر کرده است. به گفته وی در آن زمان اتحادیه اروپا بر این گمان بود که انگلیس اولین کشوری است که می خواهد از اتحادیه اروپا خارج شود و کشورهای مجارستان، لهستان و شاید البته ایتالیا هم می توانند این مسیر را دنبال کنند. اما این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: بنابراین وضعیت سیاسی برای اتحادیه اروپا بسیار امن تر از سال 2016 است. اما اوضاع اقتصادی بدتر شده است. بر خلاف تصورات، اتحادیه اروپا خیلی قدرتمندتر از انگلیس نشده و آن ها تقریبا وزنه ها را متعادل کرده اند. از آن زمان تا به حال هیچ یک از این دو اقتصاد پیشرفتی نداشته اند. به نظر من منطقی این است که اتحادیه اروپا برای مقابله با خطرات سیاسی بیشتر آماده باشد.

فیلیپ هاموند متعلق به جناح محافظه کار انگلیس که مدتی هم وزارت دفاع و امور خارجه انگلیس را بر عهده داشت انعقاد یک توافق تجاری گسترده بین انگلیس و اتحادیه اروپا تا پایان سال 2020 را غیر ممکن دانسته و گفت: به نظر من این غیر ممکن است که در این زمان یک توافق تجاری گسترده را بتوان منعقد کرد.

وی افزود: برای این منظور به جای انعقاد یک قرارداد به انعقاد یک سری کامل از قراردادها نیاز است. وی تاکید کرد که برای این منظور به انجام چندین دور مذاکرات طی 6 و یا 7 سال نیاز است.

هاموند درباره اعلان اخیر جانسون مبنی بر اینکه می خواهد از تمدید دوران انتقالی بعد از برگزیت با یک لایحه قانونی جلوگیری کند گفت: این بیشتر یک اقدام نمادین است تا واقعی. جانسون اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار دارد. اما پارلمان می تواند یک قانون را دوباره فسخ کند.اما این اعلان در هر صورت موضع شفاف جانسون مبنی بر اینکه خواهان مرحله انتقالی طولانی نیست را تقویت می کند.

هاموند همچنین به جانسون هشدار داد که برای انتخاب کنندگان جدیدش که پنج شنبه گذشته در آوردن رای اکثریت به او کمک کردند تنها برگزیت کافی نیست.

وی همچنین تاکید کرد که مردم انگلیس علاوه بر برگزیت خواهان شغل و دستمزدهای بالاتر هم هستند.

هاموند در سپتامبر گذشته توسط جانسون از فراکسیون محافظه کاران مجلس اخراج شد چرا که وی برای تحریم برگزیت بدون توافق رای داده بود. هاموند از حل اختلافات خود با جانسون خبر داده و گفت: به غیر از برگزیت ما هیچ وقت با هم اختلاف نظری نداشتیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۹۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان