//
کدخبر: ۲۲۰۸۵۵ //

صدهاهزارتن در لندن خواستار برگزاری همه پرسی جدید برای برگزیت شدند

صدها هزار نفر از مردم انگلیس روز شنبه با برگزاری راهپیمایی در خیابانهای لندن و محوطه بیرونی پارلمان این کشور خواهان برگزاری مجدد همه پرسی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شدند.

صدهاهزارتن در لندن خواستار برگزاری همه پرسی جدید برای برگزیت شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان مجلس عوام انگلیس روز شنبه در نشست فوق‌العاده پارلمان، با اکثریت آراء به لایحه تمدید مهلت برگزیت رأی موافق دادند و به این ترتیب رأی گیری درباره توافق جدید برگزیت به تأخیر افتاد.

این رأی گیری در حالی انجام شد که صدها هزار تن از مردم انگلیس با راهپیمایی در خیابانهای لندن و همچنین محوطه بیرونی پارلمان انگلیس خواستار برگزاری مجدد همه پرسی درباره جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا شدند.

بدین ترتیب، طرفداران پویش «رأی مردم» در شهر لندن، پایتخت انگلیس گردهم آمدند تا با اعتراض به برگزیت، از برگزاری یک همه پرسی دیگر در مورد توافق خروج «بوریس جانسون» اعلام حمایت کنند.

به گفته شاهدان عینی، این تظاهرات یکی از «بزرگترین» راهپیمایی های سازمان یافته توسط حامیان پویش «رأی مردم» تاکنون بوده است.

حضور انبوه معترضان- که برآورد می شود جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر بوند- با حضور در خیابانهای لندن و بیرون محوطه پارلمان سبب بسته شدن چندین ایستگاه قطار زیرزمینی شدند.

در این میان، «صادق خان» شهردار شهر لندن نیز با پیوستن به این راهپیمایی در پیامی توئیتری اعلام کرد که معترضان باعث خواهند شد که پیامشان «رسا و واضح» شنیده شود.

در این میان، حزب سبز و دموکرات لیبرالهای انگلیس نیز با پیوستن به این پویش خواستار برگزاری مجدد همه پرسی شدند.

گفتنی است که مجلس عوام انگلیس عصر روز شنبه صحنه برگزاری جلسه ای برای بررسی توافق جدید لندن با بروکسل در خصوص برگزیت بود.

در این نشست، مجلس عوام به طرح «اصلاحیه توقف تصویب» رأی موافق داد که به موجب آن بررسی توافق انجام شده میان لندن و بروکسل فعلاً متوقف می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۸۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان