//
کدخبر: ۲۱۱۴۰۷ //

مجلس اعیان انگلیس طرح ممانعت از برگزیت بدون توافق را تصویب کرد

دو روز پس از تصویب طرح ممانعت از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا در مجلس عوام این کشور، نمایندگان مجلس اعیان انگلیس نیز به این طرح رأی مثبت دادند.

مجلس اعیان انگلیس طرح ممانعت از برگزیت بدون توافق را تصویب کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از بی‌بی‌سی، نمایندگان مجلس اعیان انگلیس روز جمعه طرح ممانعت از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را تصویب کردند.

این طرح که روز چهارشنبه در مجلس عوام انگلیس نیز به تصویب رسیده بود، دولت بوریس جانسون را موظف خواهد کرد که در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا تا ضرب‌الاجل 31 اکتبر (4 آبان) درخواست به تعویق افتادن برگزیت را به اتحادیه اروپا ارائه کند.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که پیش از این تهدید کرده بود در صورت ممانعت پارلمان از برگزیت اقدام به برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد کرد، شامگاه چهارشنبه دقایقی پس از تصویب این طرح در مجلس عوام، روز سه‌شنبه 16 اکتبر (23 مهر) را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس اعلام کرد، اما نتوانست آرای مورد نیاز برای انتخابات عمومی زودهنگام را کسب کند و در این اقدام خود نیز شکست خورد.

بوریس جانسون در همان اولین نشست خبری خود به عنوان نخست‌وزیر انگلیس تأکید کرد که کشورش حداکثر تا روز 31 اکتبر تحت هر شرایطی اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. وی البته چندین بار اعلام کرده است که لندن خواستار دستیابی به یک توافق نهایی با بروکسل و خروج از اتحادیه اروپا با توافق است.

با این حال اختلافات جدی بین انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد مرز ایرلند پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد و بوریس جانسون چندی پیش اعلام کرد  اگر اتحادیه اروپا موضع خود را درباره مرز ایرلند تغییر ندهد، چشم انداز روشنی برای دستیابی به توافق وجود نخواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان