//
کدخبر: ۲۳۱۸۵۳ //

ترامپ در نامه‌ای خشم‌آلود به پلوسی رای قریب‌الوقوع استیضاح را محکوم کرد

دونالد ترامپ در نامه‌ای خشم‌آلود به نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان رای قریب‌الوقوع استیضاح علیه خود را محکوم کرده و پلوسی را به "اعلان جنگ علنی علیه دموکراسی در آمریکا" متهم کرده است.

ترامپ در نامه‌ای خشم‌آلود به پلوسی رای قریب‌الوقوع استیضاح را محکوم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای که سه‌شنبه ارسال شد، نوشت: "شما اهمیت این واژه زشت یعنی استیضاح را کم کرده‌اید!"

ترامپ در ارتباط با این ادعا که برای منافع سیاسی شخصی خود به دولت اوکراین فشار آورد با رای استیضاح روبروست. انتظار می‌رود طرح استیضاح امروز (چهارشنبه) در مجلس نمایندگان تصویب شود تا بعد محاکمه‌ای در مجلس سنا که در کنترل جمهوری‌خواهان است، برگزار شود.

ترامپ در نامه شش صفحه‌ای خود به فرآیند استیضاح تاخت و نانسی پلوسی را محکوم کرد. او در حالی این نامه را می‌نویسد که سعی کرده است با جلوگیری از شهادت مقام‌ها و دستیاران کاخ سفید در کمیته‌های مجلس نمایندگان، فرآیند تحقیقات استیضاح را مختل کند.

ترامپ در نامه‌اش ادعا کرد که "از همان ابتدای این استیضاح ساختگی، از اصول فرآیند عادلانه قانونی محروم بوده است." او حتی گفت "از بنیادی‌ترین حق اعطا شده در قانون اساسی، یعنی عرضه شواهد محروم شده است."

این در حالی است که دموکرات ها علنا از رئیس جمهوری و وکلایش دعوت کردند شواهد خود را عرضه کنند. وکلای او حتی امکان پرسش از شاهدان را داشتند اما کاخ سفید از شرکت در این فرآیند خودداری کرد.

فرایندهای امروز از ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ با بحث روی قاعده حاکم بر استیضاح طولانی آغاز خواهد شد. پس از تصویب این قاعده، شش ساعت جلسه بحث و تبادل‌نظر خواهد بود که به طور مساوی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تقسیم می‌شود. انتظار می‌رود رای‌گیری نهایی بعد از ظهر یا اوایل عصر امروز به وقت محلی برگزار شود.    

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، در طرح استیضاح ترامپ دو اتهام مطرح شده: اول کارشکنی در کار کنگره، به دلیل خودداری از همکاری با تحقیقات استیضاح، ممانعت از شهادت دادن کارمندان کاخ سفید و امتناع از ارائه شواهد و اسناد؛ و دیگری تلاش برای استفاده از مقام خود برای فشار بر اوکراین برای تحقیقات درباره رقیب دموکراتش جو بایدن.

اگر این طرح در مجلس رای بیاورد، ترامپ چهارمین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا خواهد بود که استیضاح می‌شود. او سپس باید در سنا محاکمه شود، جایی که سناتورهای دو حزب وظیفه دارند به عنوان اعضای هیات منصفه بی‌طرفانه عمل کنند.

سنا تحت کنترل هم حزبی‌های ترامپ است و میچ مک‌کانل، رهبر این حزب در سنا هفته پیش گفت که سناتورهای جمهوری‌خواه در فرآیند محاکمه در "هماهنگی کامل" با تیم رئیس‌جمهوری عمل خواهند کرد و علیه برکناری رئیس جمهوری رای خواهند داد، سخنانی که باعث خشم دموکرات‌ها شد.

چاک شومر رهبر دموکرات‌های سنا گفت: "اگر بندهای استیضاح به سنا فرستاده شود، تک‌تک سناتورها باید سوگند یاد کنند که مجری "عدالتی بی‌طرفانه" خواهند بود. اطمینان از عادلانه و صادقانه بودن محاکمه در سنا، به طوری که اجازه آشکار شدن کلیه حقایق را بدهد، از بالاترین اهمیت برخوردار است."

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب لایحه استیضاح دونالد ترامپ این لایحه را برای رای‌گیری به صحن علنی این مجلس فرستاد. بنا بر قوانین کنگره، رای‌گیری در کمیته قضایی نخستین گام قانونی برای به رای گذاشتن لایحه استیضاح در صحن علنی مجلس نمایندگان است.

انتظار می‌رود که مجلس نمایندگان که اکثریت آن با دموکرات‌هاست لایحه استیضاح ترامپ را تصویب کند و آن را تقدیم مجلس سنا کند. آن طور که گزارش شده، مجلس سنا که اکثریت آن را جمهوری‌خواهان در دست دارند خود را آماده می‌کند که در ماه ژانویه و بازگشت از تعطیلات کریسمس و سال جدید میلادی، جلسات استیضاح را برگزار کند. لایحه استیضاح برای تصویب در سنا به رای دو سوم اعضای آن نیاز دارد.

آن طور که از اظهارات میچ مک‌کانل، رئیس این مجلس و دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه بر می‌آید آن‌ها با برگزاری اجمالی و سریع این جلسات بیشتر موافقند. پنجشنبه، سناتور میچ مک‌کانل، رهبر کهنه‌کار جمهوری‌خواهان سنا در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز گفت که شانس برکناری ترامپ در پایان جلسات استیضاح "صفر" است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۸۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان