//
کدخبر: ۲۳۰۳۴۰ //

نیویورک تایمز: طالبان از هر زمان دیگری قوی‌تر است

در حالی که آمریکا برای رسیدن به توافق سیاسی مذاکرات با طالبان را آغاز کرده است یک روزنامه آمریکایی نوشت که طالبان در ۱۸ سال گذشته بطور مداوم در حال قویتر شدن بوده است.

 نیویورک تایمز: طالبان از هر زمان دیگری قوی‌تر است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از «نیویورک تایمز»، وقتی «جورج بوش» رئیس جمهور آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر از اقدام نظامی علیه افغانستان خبر داد هدف این لشکرکشی را مختل کردن عملیات تروریستی و نیز حمله به طالبان عنوان کرد.

اکنون نیز با گذشتن 18 سال از آغاز جنگ طالبان بطور مداوم در حال قویتر شدن است. بعضی هفته‌ها صدها نیروی امنیتی افغان در هر هفته توسط طالبان کشته می‌شوند و در هر درگیری عمده بغیر از زمانی که نیروهای افغان از حمایت هوایی قابل توجه آمریکا برخوردار هستند نیروهای افغان در تقریبا همه درگیری‌ها شکست می‌خورد.

گزارش می‌افزاید که رهبران ارشد القاعده پس از آغاز حمله به پاکستان رفتند اما این گروه حضورش را در افغانستان حفظ کرده است و شاخه‌های آن‌ها در یمن، شمال آفریقا، سومالی و سوریه گسترده شده است.

نیویورک تایمز ادامه می‌دهد که از آغاز حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی 1.5 تریلیون دلار را در جنگ هزینه کرده که حدود 60 درصد از آن همه ساله هزینه آموزش، سوخت، خودروهای زرهی و دیگر مسایل نظامی می‌شود.

براساس این گزارش ترانسپورت از جمله هوایی و دریایی نیز حدود 8 درصد از این هزینه یا سالانه بین 3 تا 4 میلیارد دلار را شامل می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۳۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان