//
کدخبر: ۲۲۹۹۸۹ //

رییس جمهوری افغانستان خواهان سرمایه‌گذاری ترکیه در کشورش شد

«محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان که برای شرکت در هشتمین کنفرانس قلب آسیا به ترکیه سفر کرده است روز یکشنبه خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر آنکارا در کشورش شد.

رییس جمهوری افغانستان خواهان سرمایه‌گذاری ترکیه در کشورش شد
به گزارش فرتاک نیوز،

غنی در دیدار با «نائل اولپاک» رییس شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه در استانبول فرصت‌ های سرمایه‌گذاری در افغانستان در زمینه‌ های معادن، برق، ترانزیت و اتصال منطقه‌ای را تشریح کرد.

وی با دعوت از بازرگانان ترکیه برای سرمایه‌گذاری در کشورش گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه راه‌آهن ، تجارت و اتصال افغانستان به ترکیه و منطقه حایز اهمیت است.

رییس جمهوری ترکیه با اشاره به مناسبات دوستانه و مستمر کابل و آنکارا گفت: کشورش علاقه مند است تا در بخش پروژه‌های توسعه‌ای و سدهای آب از تجربه‌ های موفق ترکیه استفاده کند.

اشرف غنی افزود: در نتیجه همکاری‌ های ترکیه، پروژه‌های توسعه‌ای افغانستان با قیمت مناسب، کیفیت بهتر و به موقع اجرا خواهند شد.

رییس شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه نیز از سفر رئیس‌ جمهوری افغانستان به ترکیه ابراز خرسندی کرد و نسبت به سرمایه‌ گذاری در زمینه راه‌آهن و اتصال افغانستان به ترکیه و منطقه اعلام آمادگی و تاکید کرد که بازرگانان کشورش را برای سرمایه گذاری در افغانستان در بخش های مذکور تشویق خواهد کرد.

در کنفرانس قلب آسیا که به پیشنهاد افغانستان و ترکیه و با تمرکز بر امنیت در افغانستان و کشورهای منطقه قلب آسیا تشکیل شده ۱۴ کشور جمهوری آذربایجان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، عربستان سعودی، تاجیکستان، ترکمنستان، امارات‌ متحده‌ عربی و پاکستان به همراه افغانستان و ترکیه عضو هستند.

هفتمین نشست قلب آسیا نیز آذرماه ۱۳۹۶ در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در این نشست سخنرانی کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۹۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان