//
کدخبر: ۱۵۸۲۱۲ //

نشست سه جانبه صلح افغانستان در ترکیه برگزار می شود

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: به دنبال برگزاری نشست سه جانبه «پاکستان، ترکیه و افغانستان» در استانبول، ترکیه بهار آینده نیز میزبان نشست سه جانبه با موضوع صلح افغانستان خواهد بود.

نشست سه جانبه صلح افغانستان در ترکیه برگزار می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 «شاه محمود قریشی» شامگاه شنبه در نشست خبری رسانه ای با موضوع تشریح دستاوردهای سفر نخست وزیر پاکستان و هیأت همراه به ترکیه، از سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه همراه با اعضای هیأت عالیرتبه سرمایه گذاری آن کشور به پاکستان خبر داد.

وی اضافه کرد: در این سفر، سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در پاکستان حضور می یابند.

وی در خصوص نشست آتی سه جانبه پاکستان، ترکیه و افغانستان در استانبول توضیح داد: عمران خان در ارتباط با برگزاری نشست سه جانبه پاکستان، افغانستان و ترکیه، نظر مثبت داشته و رئیس جمهوری افغانستان نیز با شرکت خود، به این روابط سه جانبه نظر مثبت داده است.

قریشی در خصوص دیدارهای سران پاکستان با مسؤولان ترکیه نیز اظهار کرد: دیدار مفصلی میان نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهوری ترکیه انجام شد و علاقه مندان به سرمایه گذاری در پاکستان نیز با عمران خان دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، عمران خان نخست وزیر پاکستان در نخستین سفر رسمی خود به ترکیه، در آنکارا با اردوغان دیدار و با وی در خصوص روابط آنکارا- اسلام آباد و مهم ترین مسائل و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

سران ترکیه و پاکستان همچنین در بیانیه مشترکی که با حضور هیأت های دو کشور صادر شد، از همکاری‌های دوجانبه در نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی، سازمان همکاری اقتصادی و گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه اظهار رضایت کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۲۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان