//
کدخبر: ۲۲۷۷۶۸ //
یورو نیوز گزارش داد؛

اروپا بهشت قاچاقچیان و مصرف کنندگان مواد مخدر

جدیدترین گزارش یوروپل (پلیس اروپا) و آژانس مبارزه با مواد مخدر اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که شهروندان اروپایی سالانه دستکم ۳۰ میلیارد یورو برای خرید مواد مخدر در سطح خُرد هزینه می‌کنند.

اروپا بهشت قاچاقچیان و مصرف کنندگان مواد مخدر
به گزارش فرتاک نیوز،

گزارش جدید یوروپل و آژانس مبارزه با مواد مخدر اتحادیه اروپا، از افزایش چشمگیر مصرف مواد مخدر در این قاره حکایت دارد به طوری که فقط سالانه ۳۰ میلیارد یورو هزینه خرده فروشی مواد مخدر در قاره سبز است.

این افزایش تقاضای بی‌سابقه برای مواد مخدر، کمک مالی شایانی به گروه‌های مافیایی و گروه‌های سازمان یافته در قاره سبز است.

ماری جوانا و حشیش با ۳۹ درصد تقاضا، درصدر پرمصرف ترین مواد مخدر اروپایی قرار دارند. پس از آن نیز تقاضای ۳۱ درصدی برای کوکائین، ۲۵ درصدی برای هروئین و نهایتا ۵ درصدی برای  آمفتامین‌ها قرار دارد.

این گزارش به کل روند تولید تا قاچاق مواد مخدر و سپس توزیع و فروش آنها در سطح این قاره می‌پردازد و توضیح داده است که چگونه بازار خرید و فروش مواد مخدر تاثیر گسترده‌ای بر سلامت و امنیت شهروندان داشته است.

بنابر آخرین داده‌ها، میزان در دسترس بودن مواد مخدر در اروپا بسیار بالا است و مصرف کنندگان به انواع گسترده‌ای از محصولات با خلوص و قدرت بالا، با قیمت‌های ثابت و حتی در حال کاهش دسترسی دارند. بخش دیگری از این گزارش به تأثیرات زیست محیطی تولید مواد مخدر از جمله جنگل‌زدایی و تخریب منابع طبیعی و ریختن زباله‌های شیمیایی می‌پردازد.

این گزارش نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر اروپا، چه به عنوان بازار مواد مخدر و چه به عنوان بخشی از سرزمین تولید برخی از مواد مخدر صحنه افزایش خشونت و فساد گسترده و بی‌سابقه بوده است.

از جمله تاثیرات منفی افزایش خرید و فروش مواد مخدر، بالا رفتن میزان قتل و خشونت‌های مربوط به باندهای مافیایی کنترل مواد مخدر است. بخش دیگر، فشاری است که کارتل‌های بزرگ بر موسسات دولتی وارد کرده و آنها را به میدان فعالیت‌های گسترده تبهکارانه می‌کشانند. این موضوع باعث افزایش قاچاق انسان و تروریسم در قاره سبز نیز شده است.

در نهایت گسترش بازار مواد مخدر تاثیرات منفی روی اقتصاد سالم داشته و تجارت‌های قانونی را با معضل «پولشویی‌های مدرن» روبرو کرده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۷۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان