//
کدخبر: ۲۲۷۷۲۰ //

ترامپ کارتل‌های موادمخدر مکزیک را "تروریست" اعلام می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا، کارتل‌های مواد مخدر مکزیکی را به جرم ایفای نقش در قاچاق انسان و مواد مخدر به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی خواهد کرد؛ این امر با درخواست مذاکره فوری از سوی مکزیک همراه شد.

ترامپ کارتل‌های موادمخدر مکزیک را "تروریست" اعلام می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای که سه‌شنبه پخش شد، گفت: «نام آن‌ها در این جایگاه قرار خواهد گرفت... از ۹۰ روز پیش روی آن کار کردم. خب، قرار دادن آن‌ها در چنین وضعیتی چندان ساده نیست. شما باید روندی را طی کنید و ما در آن روند هستیم.»

اندکی پس از این سخنان، وزارت خارجه مکزیک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به دنبال نشست عالی‌رتبه با مقام‌های وزارت خارجه آمریکاست تا درباره این وضعیت حقوقی و همچنین جریان تسلیحات و پول به جرایم سازمان‌یافته رایزنی کند. این وزارتخانه اعلام کرد: «وزیر امور خارجه با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تماس خواهد گرفت تا درباره این موضوع بسیار مهم برای این دستورکار دوجانبه صحبت کنند.»   

براساس قوانین آمریکا، بعد از آنکه گروهی به عنوان یک سازمان تروریستی در نظر گرفته شود، مردم ایالات متحده مجاز به حمایت از آن‌ نیستند و اعضای آن نمی‌توانند وارد این کشور شوند و ممکن است اخراج شوند. نهادهای مالی هم که مطلع شوند اعتبارات مرتبط با گروهی با چنین مشخصاتی را انجام داده‌اند، باید این پول را بلوکه کنند و وزارت خزانه‌داری آمریکا را مطلع کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۷۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان