//
کدخبر: ۲۲۲۲۶۳ //

پوتین درباره تفاهم‌نامه سوچی با شورای امنیت روسیه گفت‌وگو کرد

رئیس‌جمهور روسیه جلسه‌ای را با اعضای دائم شورای امنیت این کشور برگزار کرد و در این جلسه درباره اجرای تفاهم‌نامه سوچی بحث و گفت‌وگو کرد.

پوتین درباره تفاهم‌نامه سوچی با شورای امنیت روسیه گفت‌وگو کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اعضای دائم شورای امنیت این کشور درباره اجرای تفاهم‌نامه‌ سوریه که در روز 22 اکتبر (30 مهر) مورد توافق مسکو و آنکارا قرار گرفت، گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از پسکوف نوشت: «رئیس‌جمهور روسیه با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل جلسه‌ای را برگزار کرد. در طول این جلسه، مجموعه‌ای از مسائل داخلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس‌جمهور همچنین اطلاعات لازم را درباره محتوای تماس‌های متعدد خود در حاشیه اجلاس سران آفریقا- روسیه، به شرکت‌کنندگان در این جلسه ارائه کرد. همچنین (شرکت‌کنندگان در این جلسه) درباره جزئیات اجرای تفاهم‌نامه‌‌ای پیرامون وضعیت سوریه که مورد توافق روسیه و ترکیه بود، تبادل نظر کردند.»

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرد.این عملیات پس از آن شروع شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد. 

روز سه‌شنبه، «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه جلسه تاریخی را در سوچی برگزار کردند. سپس آنکارا و مسکو به توافقی دست یافتندکه طبق آن شبه‌نظامیان «ی پ گ» در طول 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۲۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان