//
کدخبر: ۲۲۲۰۵۹ //

قصد وزارت دادگستری آمریکا برای انتقام از عاملان تحقیقات درباره ترامپ

وزارت دادگستری آمریکا در اقدامی که تحلیلگران هدف آن را انتقام از عاملان تحقیقات درباره تبانی ادعایی دونالد ترامپ با کشور روسیه دانسته‌اند بررسی‌های کیفری درباره این تحقیقات را آغاز کرده است.

قصد وزارت دادگستری آمریکا برای انتقام از عاملان تحقیقات درباره ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات درباره زمینه‌های شکل‌گیری پرونده «رابرت مولر»، دادستان ویژه تحقیقات درباره تبانی ادعایی تیم «دونالد ترامپ» با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 را به تحقیقات کیفری ارتقا داده است. 

دادگستری آمریکا پیش از این بررسی در ماه مه «بررسی‌‌های اداری» درباره گزارش مولر را آغاز کرده بود، اما ارتقا سطح این تحقیقات به «کیفری» به معنای آن است که محققان می‌توانند برای گردآوری حقایق مدنظر خودشان اقدام به صدور احضاریه برای ادای شهادت و همچنین صدور درخواست برای دریافت اسناد بکنند. 

دونالد ترامپ از مدت‌ها پیش هر گونه تبانی با روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 را رد کرده است. مولر در گزارش نهایی خودش ترامپ را به تبانی با روسیه متهم نکرد، اما او را از اتهام ممانعت در اجرای عدالت هم تبرئه نکرد.

چرا از تحقیقات مولر تحقیق می‌شود؟

بررسی‌های اداری از تحقیقات مولر در ماه می آغاز شد. اکنون «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا تحقیقاتی را برای نظارت بر چند و چون این گزارش آغاز کرده و «جان دورهام»، دادستان فدرال آمریکایی را مأمور انجام این تحقیقات کرده است.

وظیفه دورهام تعیین این است که آیا جمع‌آوری اطلاعات از ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 قانونی بوده است یا خیر. ویلیام بار ماه آوریل به اعضای کنگره گفت از ستاد تبلیغاتی ترامپ در سال 2016 جاسوسی شده است.

منتقدان می‌گویند تحقیقاتی که وزیر دادگستری آمریکا دستور آن را صادر کرده بیشتر در راستای منافع رئیس‌جمهور است تا برای اجرای عدالت. روسای کمیته‌‌های قضایی و اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌هایی مشترک گفته‌‌اند این تحقیقات کیفری «نگرانی‌های جدیدی ایجاد می‌کند مبنی بر اینکه وزارت دادگستری آمریکا در دوران ویلیام بار استقلالش را از دست داده و به ابزاری برای انتقام سیاسی ترامپ تبدیل شده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۰۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان