//
کدخبر: ۲۲۰۰۷۱ //

ادامه حملات ترکیه به سوریه؛ تسلط بر چندین روستا در جاده بین المللی حلب

خبرگزاری رسمی سوریه از تسلط نیروهای ترکیه بر چندین روستا در جاده بین المللی حلب خبر دادند.

ادامه حملات ترکیه به سوریه؛ تسلط بر چندین روستا در جاده بین المللی حلب
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای نظام ترکیه و معارضان مسلح سوری روستاهای "کوزلیه"، "العامریه"، "الأربعین" و "لیلان" در جاده بین المللی حلب - تل تمر را به کنترل خود در آورده و به فاصله 10 کیلومتری از مناطق استقرار ارتش سوریه رسیدند.

از سوی دیگر نیروهای به حملات خود به خاک سوریه ادامه داده و تعدادی از روستاها و شهرک‌های واقع در حومه شمالی حسکه و رقه را هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی خود قرار دادند که این حملات موجب آواره شدن ساکنان این مناطق شد.

نیروهای ترکیه روستای المناجیز در حومه تل تمر را به کنترل خود در آوردند. این پیشروی نیروهای ترکیه ساعاتی بعد از حملات توپخانه‌ای و هوایی به روستاهای "الابراهیمیه"، "عریشه فوقانی"، "عریشه تحتانی"، "الصالحیه" در حومه رأس العین صورت گرفت. همزمان درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ترکیه و عناصر گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال و شرق شهر رأس العین به وقوع پیوست.

از سوی دیگر بر اثر حملات ترکیه به خودروی شهروندان سوری در روستای ابوصره در شمال عین عیسی دو نفر کشته شدند.

و خبر دیگر اینکه نیروهای آمریکایی 250 زن تروریست‌های داعشی را از اردوگاه الهول به پایگاه الشدادی در جنوب شهر الحسکه منتقل کردند.

ارتش ترکیه پس از اعلام تصمیم دولت ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه، نیروها و ادوات نظامی خود را در مرز مشترک با سوریه مستقر کرد و از بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز عملیات نظامی خود علیه نیروهای کُرد متحد آمریکا را آغاز کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۰۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان