//
کدخبر: ۲۱۹۶۹۷ //

بیانیه اداره خودمختار کردهای سوریه درباره توافق با دمشق

اداره خودمختار کردها در شمال و شرق سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، به دنبال توافق نیروهای سوریه دموکراتیک با دولت دمشق، ارتش سوریه صبح امروز (دوشنبه) استقرار خود در مرزهای مشترک با ترکیه را آغاز کرده است.

بیانیه اداره خودمختار کردهای سوریه درباره توافق با دمشق
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سایت شبکه المیادین، اداره خودمختار کردها در شمال و شرق سوریه در این بیانیه‌ اعلام کرد، بر سر ورود ارتش سوریه و استقرار آن در مرزها برای آزادسازی مناطق مورد استقرار ارتش ترکیه توافق کرده و این توافق فرصتی را برای آزادسازی باقی اراضی و شهرهای اشغالی مانند عفرین و دیگر شهرها و شهرک‌ها فراهم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: به مردم خود در شمال و شرق سوریه اعلام می‌کنیم که این استقرار ارتش سوریه ضمن توافق با نیروهای سوریه دموکراتیک صورت گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است، اداره خودمختار کردها کشورهای همسایه و حتی ترکیه را مورد تجاوز قرار نداده یا تهدید نکرده است اما آنکارا همواره کردها را به "تروریسم" متهم کرده و می‌کند. ترکیه به اراضی که توسط نیروهای سوریه دموکراتیک آزاد شدند، تجاوز و حمله کرده است و از ابتدای بحران سوریه نقش منفی فعالی در گسترش تروریسم در سوریه داشته است.

اداره خودمختار کردها اعلام کرد، نیروهای نظامی آن ابتدا در شهر عین العرب در سال ۲۰۱۴ مبارزه با داعش را شروع کردند، سپس جنگ آزادسازی علیه داعش را در شمال و شرق سوریه ادامه یافت تا منبج در غرب رود فرات، سپس تل ابیض، الطبقه، رقه و نهایتا به دیر الزور رسید.  بعد از پنج سال جنگ در تاریخ ۰۳/۲۳/ ۲۰۱۹ پیروزی بر داعش در آخرین کانون‌های آن در دیرالزور اعلام شد.

اداره خودمختار کردها در این بیانیه اعلام کرد، هم‌پیمانان ترکیه طی پنج روز گذشته شنیع‌ترین جنایت‌ها را در حق مردم بی‌دفاع مرتکب شده‌اند که نیروهای سوریه دموکراتیک با این جنایت‌ها مقابله کرده‌ و این توافق اداره خودمختار کردها با دولت سوریه برای مقابله با حمله ترکیه است و از وظایف دمشق حفظ مرزها و حاکمیت ارضی کشور است.

در این راستا،‌ یک منبع کُرد گفت که ورود ارتش سوریه به منبج با حفظ ساختار داخلی شوراهای نظامی و نیروهای امنیتی داخلی انجام می‌شود و کلیه ایست‌های بازرسی نیروهای سوریه دموکراتیک به روی تردد ارتش سوریه به عنوان مقدمه مقابله با حمله ترکیه باز می‌شوند.

همچنین یک منبع عالی‌رتبه سیاسی کُرد به خبرگزاری رویترز اعلام کرد، دولت سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک در پایگاه روسیه مذاکره کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۶۹۷ //
ارسال نظر
 
  • متعجب

    حالا کی قراره باز هم بیانیه - اعلام استق لال - صادر کنن ؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان