//
کدخبر: ۲۱۹۶۹۵ //

برافراشته شدن پرچم سوریه بر فراز منبج/ ارتش سوری در راه رقه و نزدیک مرزهای ترکیه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از حرکت یگان‌های ارتش سوریه به سمت شمال برای رویارویی با عملیات خصمانه ترکیه خبر داد و اعلام کرد، پیشقراولان ارتش سوریه وارد منبج شدند؛ شهری که نیروهای آمریکایی از آنجا عقب‌نشینی کرده‌اند.

برافراشته شدن پرچم سوریه بر فراز منبج/ ارتش سوری در راه رقه و نزدیک مرزهای ترکیه
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، ارتش سوری شب گذشته وارد شهر منبج در حومه شرقی حلب شد. پرچم سوریه بر فراز شهر منبج به اهتزاز درآمد. استقرار ارتش از دو روستای الجاموس و وریده شروع شد و ارتش به استقرار خود در اطراف شهر ادامه می‌دهد.

عصمت شیخ حسن، مسؤول دفاع در نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد، نیروهایش شهر عین العرب را به دولت سوریه تحویل خواهند داد.

عید خلاوی، عضو پارلمان سوریه از منطقه منبج نیز به خبرگزاری آلمان گفت، اهالی منبج پرچم سوریه را در میدان اصلی این شهر برافراشتند و ورود ارتش سوریه و استقرار آن در روستاهای الفارات، عرب حسن، زنقل، السعیدیه و اطراف شهرک العریمه و منطقه عون الدادات و نوار رود الساجور در شمال منبج را جشن گرفتند.

وی حضور هرگونه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در مرحله آینده از حیث استقرار نظامی یا اداره مدنی شهر را تکذیب کرد.

در این راستا خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک در استان حسکه از ورود پیشقراولان ارتش سوریه به شهرک "تمر جنوب" واقع در کنترل نیروهای قسد در شرق شهر راس العین در مرزهای ترکیه خبر داد.

این خبرنگار افزود، کاروان نظامی بزرگی از افسران و عناصر تیپ پنجم هجانه "گارد مرزی" ارتش سوریه در ساعات اولیه صبح دوشنبه از مرکز یگان در مرکز شهر حسکه به سمت مناطق شمالی در استان حسکه رفته و به شهرک تل تمر رسیدند.

به گفته این خبرنگار، اهالی شهرک پیشقراولان ارتش را با شعارهای ملی و خوش‌آمدگویی مورد استقبال قرار دادند.

این خبرنگار افزود، استقرار ارتش سوریه از شهرک تل تمر و شهرهای درباسیه و راس العین در شمال حسکه شروع شد و این ماموریت برای ممانعت از حمله ترکیه و گسترش نفوذ آن انجام گرفته است.

در همین حال منابع نزدیک به دولت سوریه حمله به مواضع ارتش سوریه در حومه جنوبی رقه را تکذیب کردند. این منابع که خواستند نامشان فاش نشود به خبرگزاری آلمان گفتند، نیروهای دولت سوریه پیشروی به سمت استان رقه در شمال شرق سوری را با هدف تسلط بر این استان آغاز کردند.

منابع نزدیک به نیروهای دولت سوریه گفتند، یگان‌های ارتش سوریه از منطقه اثریا به سمت الرصافه و الطبقه در حومه غربی رقه حرکت کردند و به شهر الرقه و عین عیسی در حومه شمالی آن رسیدند.

این منابع همچنین اخبار درباره حمله به کاروان نظامی ارتش سوریه در نزدیکی شهرک المنصوره در غرب رقه را تکذیب کردند.

در استان حسکه نیز منابع تاکید کردند ارتش سوریه بر تمامی مواضع نیروهای قسد در دو شهر حسکه و قامشلی مستولی شده و قرار است کل استان را به دست بگیرند.

در حومه شرقی حلب نیز منابع تصریح کردند: ارتش سوریه استقرار خود را از امروز تکمیل خواهد کرد. قرار است نیروهای آمریکایی مستقر در سه پادگان در شهر منبج راس ساعت ۹ صبح به وقت محلی امروز آنجا را ترک کنند و اخبار درباره حمله ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به نیروهای دولتی سوریه که وارد مناطق شمال غرب منبج شده‌اند، صحت ندارند.

اداره خودمختاری در شمال و شرق سوریه نیز اعلام کرد، نیروهای سوریه صبح امروز (دوشنبه) در مرزهای مشترک با ترکیه در قالب توافق با دمشق مستقر خواهند شد.

اداره خودمختاری کردها افزود، طرح آنها در شمال و شرق سوریه برای جدایی طلبی نبود، بلکه اداره خودمختاری همچنان به دنبال راه حل سیاسی بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۶۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان