//
کدخبر: ۲۱۹۳۴۶ //

اهالی الحسکه و القامشلی حملات ترکیه را محکوم کردند

نهادهای محلی، اجتماعی و دینی استان الحسکه با برگزاری دو تجمع در شهرهای الحسکه و القامشلی حملات ترکیه به خاک سوریه را محکوم کردند.

 اهالی الحسکه و القامشلی حملات ترکیه را محکوم کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه، شرکت کنندگان در این دو تجمع دولت ترکیه را از آغاز جنگ تروریستی علیه سوریه حامی تروریسم تکفیری دانستند و تاکید کردند که این دولت به طور مستقیم در ریختن خون سوری ها مشارکت کرده است.

این شرکت کنندگان افزودند: ترکیه با حملات امروز خود در تلاش برای اجرای نقشه ها و طمع ورزی های توسعه طلبانه خود - بعد از شکست خوردن اهرم های تروریستی آنکارا در رسیدن به اهدافش و ناکامی در برابر ارتش سوریه- است.

تجمع کنندگان تاکید کرد: حملات ترکیه به خاک سوریه یک اشغالگری ظالمانه است که باید با همه ابزارهای ممکن در برابر آن مقاومت کرد.

آنها همچنین خواهان تقویت وحدت داخلی و پشتیبانی از ارتش سوریه شدند زیرا ارتش تنها ضامن پاسداری از خاک و مقابله با طمع ورزیهای خارجی است.

تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای به راس العین

منابع خبری سوری از حملات هوایی و توپخانه ای امروز شنبه ارتش ترکیه به شهر راس العین و اطراف آن در ریف استان الحسکه سوریه خبر می دهند.

ارتش ترکیه برای چهارمین روز متوالی به حملات خود به شمال و شمال شرق سوریه ادامه داد. نیروهای ارتش ترکیه امروز روستای الصالحیه در جاده تل تمر به راس العین را هدف قرار دادند. واحدهای توپخانه ارتش ترکیه نیز بازار مرکزی شهر راس العین را گلوله باران کردند.

نیروهای ترکیه امروز در پی فرار شبه نظامیان موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) جاده بین المللی حسکه به حلب را بستند.

در همین حال، ارتش ترکیه از کشته شدن دو نظامی خود در شمال غرب حلب و زخمی شدن سه نفر دیگر از آنها در اصابت گلوله خمپاره خبر داد.

یک نظامی دیگر ترکیه نیز روز گذشته در عملیات جداگانه‌ای در ریف های استان الحسکه و الرقه کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین نیروهای آمریکایی 50 عضو خارجی گروه تروریستی داعش را از زندان الشدادی در ریف جنوبی استان الحسکه به عراق منتقل کردند.

در همین حال، گروه موسوم به "دیده بان سوریه" در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که 74 شبه نظامی قسد و 48 فرد مسلح طرفدار ترکیه از زمان آغاز حمله به شمال سوریه کشته شده اند.

دو طرف درگیر در شمال سوریه آمارهای ضد و نقیضی درخصوص شمار کشته ها و زخمی های خود و طرف مقابل ارایه داده اند.

وزارت دفاع ترکیه شمار عناصر کرد کشته شدن در جریان حملات خود به شمال سوریه را تاکنون 415 نفر اعلام کرده است.

طرح حمله ترکیه در نشست آستانه

وزارت خارجه قزاقستان از طرح موضوع حمله ترکیه به شمال سوریه در نشست آتی آستانه خبر داد.

مختار تلاوبردی وزیر خارجه قزاقستان در کنفرانس خبری امروز خود گفت: تحولات جاری در سوریه بر اهمیت روند آستانه تاکید و اشاره می کند که لازم است که کشورهای شرکت کننده در روند آستانه سر میز گفت وگو بنشینند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۳۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان