//
کدخبر: ۲۲۰۰۴۶ //

آلمان: تا آخرین دقایق برای برگزیت منظم تلاش می‌کنیم

صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه تا آخرین دقایق برای خروج منظم انگلیس از اتحادیه اروپا تلاش می‌کند، در عین حال از آمادگی کشورش برای وقوع سناریوی برگزیت نامنظم خبر داد.

 آلمان: تا آخرین دقایق برای برگزیت منظم تلاش می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان بر این تصمیم خود مبنی بر اینکه تا آخرین دقایق برای خروج منظم انگلیس از اتحادیه اروپا کار می کند تاکید کرده و در نشستی در برلین اظهار داشت: چیزی که حالا واضح است این است که انگلیس می خواهد از اتحادیه گمرکی خارج شود و این مسئله مذاکرات با انگلیس را پیچیده می کند چرا که در این صورت مرزهای ایجاد شده در بازار داخلی بر مرزهای ایرلند هم تاثیر می گذارد.

وی در عین حال تاکید کرد که آلمان در هر حال برای سناریوی یک برگزیت نامنظم آماده است.

در این شرایط وزیر برگزیت انگلیس شرایط برای خروج منظم کشورش از اتحادیه اروپا را بسیار خوب ارزیابی کرده است.

مایکل رات، معاون وزیر امور خارجه آلمان هم اعلام کرده است که بازار داخلی اتحادیه اروپا باید حفاظت شود و صلح در شمال ایرلند هم باید تضمین شود.  به گفته وی حالا یک بار دیگر این به دست انگلیس است که آنچه که در این راستا ضرورت دارد را انجام دهد.

در حالی که ضرب الاجل 31 اکتبر برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هر لحظه به پایان خود نزدیک می شود، یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه گفت: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفتگو کرده است.

این در حالی است که میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در اظهاراتی تاکید کرد: توافق بر سر قرارداد برگزیت طی هفته جاری سخت و سخت تر شده ولی هنوز دستیابی به این توافق امکان پذیر است.

وزرای اتحادیه اروپا برای آخرین آمادگی های نشست رهبران این اتحادیه در لوکزامبورگ گردهم آمده‌اند. نشست رهبران اروپایی قرار است پنجشنبه و جمعه این هفته در بروکسل برگزار شود.

در نشست رهبران اروپایی درباره جزئیات توافق برگزیت بحث می شود قبل از اینکه در این باره در روز شنبه در پارلمان انگلیس رای گیری شود.

با این حال "آنتی رینه"، رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در این باره ابراز تردید کرده است که اتحادیه اروپا و انگلیس قبل از نشست رهبران اروپایی در روزهای پنج شنبه و جمعه بتوانند به توافقی درباره برگزیت دست یابند. وی بر این عقیده است که به زمان بیشتری نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه احتمالا بعد از نشست رهبران اروپایی هم باید مذاکراتی در این باره شکل گیرد همچنین گفت که باید راه حلی یافت شود که تضمین کند که وحدت 27 عضو باقی مانده اتحادیه اروپا بعد از برگزیت هم تضمین می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان