//
کدخبر: ۲۲۰۰۲۳ //

آلمان اقدامات در مبارزه با تروریسم را تشدید می‌کند

با توجه به افزایش چشمگیر جرائم با انگیزه‌های راست افراطی و نژادپرستانه در آلمان سازمان‌های امنیتی این کشور تدابیر سختگیرانه تری را برای مقابله با این مسئله در دستور کار قرار می‌دهند.

 آلمان اقدامات در مبارزه با تروریسم را تشدید می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روزنامه "ژنرال آنسایگر" سوئیس، دولت آلمان می خواهد اقدامات خود در مبارزه با تروریسم موسوم به راست افراطی را تشدید کند.

به نوشته رسانه های آلمانی مقامات جمهوری فدرال آلمان می خواهند افراط گرایان را با پرسنل بیشتر برای سازمان های امنیتی و روش های جدید تحت فشار قرار دهند.

از جمله اقدامات مد نظر آلمان نظارت های قدرتمندانه تر در اینترنت، ممنوعیت برای برخی باشگاه ها و همچنین اقداماتی علیه جشنواره های ورزش های رزمی و کنسرت هایی است که از طریق آن برای افراط گرایان پول جمع آوری شده و ارتباطات جدیدی برقرار می شود.

مقامات امنیتی آلمان در این باره می گویند که در راست گرایی افراطی فعالیت های جدید و بازیگران جدیدی ظهور پیدا می کنند و از این رو باید اولویت ها و روش های شناسایی جدید و مناسبی در نظر گرفته شود.

"توماس هالدنوانگ"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این باره می گوید که طبیعتا ما باید از خود این سوال را کنیم که ریشه ها و علل چنین ایدئولوژی چیست و این بیگانه ستیزی ها از کجا می آید؟

وی تاکید کرد که شبکه های اجتماعی، سیستم عامل های بازی و سرویس های پیام رسان به طور فزاینده ای توسط راستگرایان افراطی به عنوان فضاهای ارتباطی برای انتشار تصاویر خود از دشمن و جنایات مورد سوء استفاده قرار می گیرد. این مسئله بخصوص در تحقیقات درباره حمله تروریستی هاله آشکار شده است.

پلیس آلمان اخیرا در طیف راستگرایان افراطی در سراسر آلمان حدود 43 نفر را به عنوان عناصر خطر طبقه بندی کرده است و این در حالی است که در پایان سال 2016 حدود 22 عنصر خطر در این طیف شناسایی شده بود.

در زمینه جنایات با انگیزه های سیاسی به کسانی عناصر خطر گفته می شود که از طرف آن ها وقوع اقدامات خشونت بار سخت و یا حملات تروریستی انتظار می رود.

 اداره فدرال پلیس جنایی آلمان هم مدتهاست که شاهد افزایش خشونت راست افراطی  و تبلیغات در این باره در آلمان است. "هولگر مونش"، رئیس ادراه فدرال پلیس جنایی آلمان در این باره گفته است که قربانیان این وضعیت اغلب بیگانگان، یهودیان، مخالفان سیاسی و یا مدافعان سیاست پناهندگی لیبرال هستند. به گفته وی از طریق تهدیدها در اینترنت و اقدامات خشونت آمیز یک جو ترس ایجاد می شود. این منجر به کاهش اقدامات داوطلبانه شده وممکن است برخی مسئولیت ها دیگر اشغال نشود و این یک خطر برای دموکراسی است.

وی تاکید کرد که اداره فدرال پلیس جنایی آلمان می خواهد یک دفتر مرکزی برای مبارزه با جرائم و جنایت های از روی نفرت ایجاد کند.

مقامات امنیتی آلمان تاکید دارند که اعلان برای خشونت، تهدید به قتل و مرگ و سایر موارد اذیت و آزار در اینترنت قابل قبول نیست.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان می خواهد برای فشرده کردن فعالیت های خود در زمینه مبارزه با راستگرایی افراطی 300 جایگاه شغلی جدید ایجاد کند. اداره فدرال پلیس جنایی آلمان هم 440 جایگاه شغلی جدید را درخواست کرده است.

 وقوع یک تیراندازی مرگبار در روز چهارشنبه گذشته در شرق آلمان همزمان با مراسم یوم کیپور در نزدیکی یک کنیسه یهودیان در شهر هاله دست کم دو کشته بر جای گذاشت.

پلیس انگیزه های راست افراطی را عامل ارتکاب چنین جنایتی دانسته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۰۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان