//
کدخبر: ۲۱۶۸۴۴ //

حمایت آمریکایی‌ها از استیضاح ترامپ به بالای ۵۰ درصد رسید

یک نظرسنجی جدید نشان داد، بالای 50 درصد از آمریکایی‌ها با اقدام دموکراتهای مجلس نمایندگان این کشور برای راه انداختن تحقیقات رسمی برای استیضاح دونالد ترامپ موافق هستند.

حمایت آمریکایی‌ها از استیضاح ترامپ به بالای 50 درصد رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

 این نظرسنجی جدید که از سوی موسسه "یوگاو" و برای رسانه "سی‌بی‌اس نیوز" انجام شده نشان داد، 55 درصد از آمریکایی‌ها از مساله تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حمایت می‌کنند. 35 درصد از آنها گفتند که شدیدا با این تحقیقات برای استیضاح موافقند و 20 درصد گفتند که تا حدی با چنین اقدامی موافقند. در این میان، 45 درصد از پاسخگویان گفتند، با تصمیم دموکراتهای کنگره برای آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ مخالفند.

به گزارش پایگاه هیل، این نظرسنجی در حالی به چنین نتایجی دست پیدا کرده که دونالد ترامپ با فشارهای فزاینده علیه خود در پی افشای تلاشهای او برای اعمال فشار بر رئیس جمهور اوکراین در یک گفت‌وگوی تلفنی در ماه ژوئیه به منظور واداشتن وی به تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات و پسرش هانتر بایدن در خاک این کشور مواجه است.

تحولات مربوط به این مناقشه از جمله موضوع شکایت یک عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا از ترامپ به اتهام "سواستفاده از اختیارات ریاست جمهوری برای جلب مداخله یک دولت خارجی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا" سبب شد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام مخالفت سفت‌وسخت خود با استیضاح ترامپ را کنار بگذارد و روز سه‌شنبه گذشته رسما آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ را اعلام کند.

نظرسنجی مذکور دریافته که 87 درصد پاسخگویان دموکرات از تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند در حالی که 77 درصد پاسخگویان جمهوریخواه با چنین تحقیقاتی مخالفت کرده اند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که 23 درصد پاسخگویان جمهوریخواه از تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند. علاوه بر آن 49 درصد پاسخگویان مستقل نیز گفتند که از تحقیقات برای استیضاح ترامپ حمایت کرده اند اما 51 درصد از این پاسخگویان با آن مخالفت کرده‌اند.

همچنین 41 درصد از پاسخگویان گفتند که از نظر آنها اقدامات ترامپ در ارتباط با اوکراین غیرقانونی هستند. 28 درصد پاسخگویان از جمله اکثریت جمهوریخواهان هم گفته‌اند که از نظر آنها این اقدامات ترامپ درست بوده‌اند.

42 درصد پاسخگویان گفته‌اند که از نظر آنها ترامپ شایسته استیضاح شدن به خاطر اقداماتش در ارتباط با اوکراین است اما 36 گفتند که ترامپ واجد استیضاح شدن به خاطر این اقدامات نیست و این که 22 درصد هم گفتند، "هنوز برای گفتن خیلی زود است".

یک نظرسنجی جدید دیگر که از سوی "NPR-PBS NewsHour-Marist " صورت گرفت نیز نشان داد 49 درصد آمریکایی ها با استیضاح ترامپ موافقند. میزان حمایت از استیضاح ترامپ در یک نظرسنجی اخیر دیگر انجام شده از سوی "Hill-HarrisX" هم 47 درصد بوده است.

نظرسنجی یوگاو برای سی‌بی‌اس نیوز در روزهای 26 و 27 سپتامبر در میان گروهی از 2059 پاسخگو صورت گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۸۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان