//
کدخبر: ۱۸۹۴۲۴ //

کناره‌گیری دو دستیار ارشد دیگر کاخ سفید

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند، با تدوام زنجیره استعفای مقامهای دولت این کشور، دو دستیار ارشد دیگر دونالد ترامپ از جمله مدیر امور کنگره در کاخ سفید استعفایشان را اعلام کرده‌اند.

کناره‌گیری دو دستیار ارشد دیگر کاخ سفید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی اعلام کرد، شهیرا نایت، مدیر امور کنگره در کاخ سفید قصد دارد از سمتش کناره‌گیری کرده و به سراغ شغلی در بخش خصوصی برود.

دونالد ترامپ در توئیتش نوشت، شهیرا نایت "فردی برجسته برای ما و کشور ما بود و در بخش خصوصی نیز به موفقیت‌های چشمگیر دست پیدا خواهد کرد".

شهیرا نایت در پیشبرد قوانین ترامپ برای کاهش مالیات در کنگره در سال ۲۰۱۷ نقشی کلیدی ایفا کرد اما پیش از آن که ۱۰ ماه پیش و در تابستان سال گذشته به این سمت منصوب شود،‌ پست قبلی خود را در شورای ملی اقتصاد آمریکا ترک کرد.

ترامپ تاریخ دقیق کناره‌گیری شهیرا نایت را تعیین نکرد اما گمانه‌زنی شده که او از زمانی که سال گذشته میلادی به کاخ سفید بازگشت، به دنبال استعفا بوده است چرا که تشدید اختلافات مابین کنگره و دولت آمریکا و نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی، باعث تضعیف نقش و کارکرد او و فرصتهایش برای کمک به تصویب قوانین شده بودند.

نایت که فرستاده دولت ترامپ به کنگره محسوب می‌شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد، خدمت کردن به ترامپ برای او "افتخاری بزرگ" بوده است. او در این بیانیه نوشت: من همواره قدردان تجربه‌ای که به دست آورده‌ام و مفتخر به دستاوردهایی که در کنار یک تیم با استعداد در کاخ سفید حاصل کردیم خواهم بود.

این در حالی است که کمی قبل از اعلام خبر استعفای شهیرا نایت، جانی دی‌استفانو، یک دستیار پرسابقه دیگر کاخ سفید نیز اعلام کرد، چند روز دیگر از سمتش کناره‌گیری کرده و به دنبال شغلی در بخش خصوصی می‌رود.

57881466

دی‌استفانو یکی از معدود دستیارانی است که از همان ابتدای دولت دونالد ترامپ تا کنون در کاخ سفید خدمت کرده است. او فرستاده دولت نزد جمهوری‌خواهان کنگره محسوب‌ می‌شد. دی‌استفانو همچنین نقشی اساسی در تدوین راهبرد کاخ سفید در جریان انتخابات میاندوره‌ای سال ۲۰۱۸ کنگره داشته است. با این حال گمان برده می‌شود او در آینده به کمپین ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کمک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۴۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان