//
کدخبر: ۱۸۷۱۸۴ //

تهدید صلح جهانی توسط آمریکا

"اتحاد ترانس‌آتلانتیک میان آمریکا و اروپا که باعث حفظ صلح در جهان به مدت ۷۰ سال شده، در آستانه فروپاشی قرار گرفته است زیرا دونالد ترامپ دیگر اتحادیه اروپا را به عنوان یک متحد قابل اعتماد نمی‌بیند."

تهدید صلح جهانی توسط آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

 روزنامه اکسپرس در گزارشی نوشت: نزدیکان کاخ سفید مدعی هستند که دیگر رئیس جمهور آمریکا چندان اهمیتی به شرکای مهم آنسوی آتلانتیک (اقیانوس اطلس) نمی‌دهد و به جای آن متمرکز بر تقویت روابط با رهبران اقتدارگرا است.

در حال حاضر روابط آمریکا با انگلیس، آلمان و فرانسه بعد از تصمیمات جنجالی ترامپ از سال ۲۰۱۷ همانند خروج از معاهده تغییرات اقلیمی و توافق هسته‌ای ایران دچار تنش شده است. در مقابل رئیس جمهور آمریکا قرار است در چند روز آینده از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان استقبال کند؛ نخست وزیری که به اتخاذ مواضع راست افراطی به خصوص در قبال پناهجویان زبانزد است.

نیکولاس برنز، سفیر پیشین آمریکا در ناتو می‌گوید: این شکستی برای اروپایی‌هاست که رئیس جمهور به جای قرار گرفتن در کنار رهبران دموکراتیک به سمت رهبران اقتدارگرا می‌رود. ما اکنون شاهد فروپاشی اتحاد ۷۰ ساله آمریکا با اروپا هستیم.

وی ادامه می‌دهد: ترامپ به اتحادیه اروپا به عنوان یک متحد ارزشمند معتقد نیست، او بر این باور است که اتحادیه اروپا یک رقیب است. مقامات آمریکایی اعلام می‌کنند رویکرد ترامپ به دنبال برهم زدن این توازن است.

در مقابل گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحایه اروپا می‌گوید: مسائل مختلف سالهای اخیر نشان داد زیبا نشان دادن اتحاد میان اروپا و آمریکا تلاش بیهوده‌ای است، در حالیکه این اتحاد به اندازه کافی مستحکم نیست.

وی ادامه داد: ما خواهان ثبات و ارتقای روابط هستیم. ما می‌خواهیم که به جای اینجا آمدن و گرفتن عکس‌های زیبا و شرکت در مراسم دوستانه، اقدامات واقعی انجام دهیم. دوستان خوب و متحدان قوی مذاکرات جدی با هم انجام می‌دهند.

آلمان یکی از قربانیان این رویکرد ترامپ در قبال اروپا است؛ رویکردی که براساس اعمال استراتژی تجاری سرسختانه علیه اروپا است.

صنعت خودروسازی برلین در این مسیر با چالش‌هایی رو به رو بوده است.

آلمان که صادرات خودرو و قطعاتش به آمریکا بیش از نیمی از صادرات اتحادیه اروپا به این کشور به حساب می‌آید، خواهان انجام مذاکرات برای اجتناب از تعرفه‌ها روی شرکت‌های خودروسازی آلمانی نظیر فولکس واگن، مرسدس، دایملر و بی ام دبلیو است.

ساندلند می‌گوید: رئیس جمهور بسیار تمایل دارد که از تعرفه‌های خودروسازی به عنوان ابزاری در صورت نیاز استفاده کند. رئیس جمهور اکنون منتظر است که مذاکرات از سر گرفته شود. اگر مذاکرات پیش رود از چنین ابزاری استفاده نمی‌شود.

اروپا به دنبال مذاکرات تجاری با ترامپ برای دستیابی به یک معاهده جدید میان اتحادیه اروپا و آمریکا است اما هنوز آینده این مذاکرات مشخص نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۱۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان