//
کدخبر: ۲۱۶۶۱۱ //

بدون تایید ترامپ، مقابل مجلس نمایندگان شهادت نمی‌دهم

وکیل رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، بدون تایید موکلش در مقابل مجلس نمایندگان به عنوان بخشی از روند رسمی استیضاح رئیس جمهور شهادت نخواهد داد.

 بدون تایید ترامپ، مقابل مجلس نمایندگان شهادت نمی‌دهم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نوشته روزنامه هافینگتن پست، رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان گفت: حتی اگر من به انجام این کار رضایت دهم و ترامپ با آن مخالفت کند، من نمی‌توانم شهادت دهم.   

رودی جولیانی به عنوان فرستاده ترامپ برای تحت فشار گذاشتن اوکراین در خصوص انجام تحقیقاتی درباره جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ میلادی و پسرش هانتر بایدن عمل کرده است.

جولیانی بدون ارائه مدرک مدعی است، هنگامی که بایدن معاون رئیس جمهور بوده تلاش کرده تا از انجام تحقیقات در خصوص یک شرکت انرژی اوکراینی که پسرش جز هیات مدیره آن بوده، جلوگیری کند.

ترامپ در حال حاضر به خاطر تماس تلفنی‌اش با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ماه ژوئیه هدف یک روند رسمی استیضاح قرار دارد. در جریان این تماس تلفنی، ترامپ این رهبر خارجی را تحت فشار گذاشت تا تحقیقاتی در خصوص بایدن انجام دهد و از کمک‌های نظامی به کی‌یف به عنوان اهرم فشاری برای تحقق خواسته‌اش استفاده کرد.

جولیانی همچنین بدون ارائه هیچ‌گونه مدرکی مدعی است که اطلاعاتی که منجر به اتهامات کیفری علیه پل مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ شده بخشی از نقشه دموکرات‌ها برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی بوده است. مانافورت در حال گذراندن دوره حبس هفت ساله خود به اتهامات مختلف از جمله تقلب فدرال و جرائم مربوط به توطئه‌چینی است.

جولیانی به شبکه سی ان ان گفته که اقداماتش برای ترامپ تحت امتیاز وکیل-موکل، محفوظ و غیرعلنی باقی خواهد ماند اگرچه وی در حال حاضر در تلویزیون ملی درباره بخشی از اقداماتش که به نمایندگی از ترامپ در اوکراین انجام داده صحبت کرده است؛ بر اساس این امتیاز موکل حق دارد که اجازه ندهد هیچ کس مکالمات محرمانه‌اش با وکیلش را فاش کند.

جولیانی اعلام کرده که هنوز درباره احتمال شهادت دادن در مجلس نمایندگان امریکا با ترامپ صحبتی نکرده است.

مایک کوئیگلی، عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به شبکه سی ان ان گفت: سوالاتی را آماده کرده‌ام که از جولیانی بپرسم از جمله اینکه آیا او دسترسی به اطلاعات محرمانه را دارد یا خیر.

وی افزود: جولیانی احتمالا بهترین منبع اطلاعات خواهد بود چرا که نمی‌داند چه چیزهایی را نباید بگوید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۶۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان