//
کدخبر: ۲۱۶۳۷۳ //

حمایت از روند استیضاح ترامپ رو به افزایش است

نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که حمایت از روند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با افزایش ۱۲ درصدی به ۴۷ درصد رسیده است.

 حمایت از روند استیضاح ترامپ رو به افزایش است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از تارنمای آمریکایی هیل، این نتایج که حاصل نظرسنجی این تارنمای آمریکایی و موسسه «هریس ایکس» است، به دنبال آغاز رسمی تحقیقات استیضاح از سوی دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا و در رابطه با ارتباطات ترامپ با اوکراین منتشر شده است.

این نظرسنجی که در روزهای ۲۶ و ۲۷ سپتامبر (۵-۴) مهر انجام شده است، نشان می دهد که ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان  از این تصمیم دموکرات ها حمایت می کنند که ۱۲ درصد درمقایسه با نظرسنجی مشابه قبلی در ماه ژوئن (خرداد) افزایش نشان می دهد.

در این نظرسنجی از پاسخ دهندگان پرسیده شده که آیا دموکرات ها باید روند استیضاح را آغاز کنند یا نه.

در عین حال، مخالفت با روند استیضاح با کاهشی ۳ درصدی به ۴۲ درصد رسید. این در حالیست که ۱۱ درصد از کسانی که در نظرسنجی جدید شرکت داشتند در پاسخ به این پرسش گفتند که نمی دانند یا مطمئن نیستند.

بر این اساس، حمایت از روند استیضاح در بین رای دهندگان دموکرات، جمهوری خواه و مستقل افزایش مشابهی داشته است. حمایت دموکرات ها از ۵۹ درصد به ۷۸ درصد رسید که افزایشی ۱۹ درصدی را نشان می دهد. تعداد جمهوری خواهانی که از روند استیضاح نیز حمایت می کنند با افزایش ۵ درصدی به ۱۸ درصد رسید.

تعداد رای دهندگان مستقلی که از روند استیضاح حمایت می کنند دو برابر شده و به ۴۱ درصد رسیده است.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه (۴ مهر) نسخه غیرمحرمانه ای از شکایت یک افشاگر را که به جزییات تماس تلفنی ترامپ و «ولودیمیر زلنسکی » رئیس جمهور اوکراین پرداخته، منتشر کرد.

این افشاگر که از مقامات سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است ترامپ را متهم به تلاش برای قانع کردن همتای اوکراینی خود برای تحقیقات درباره «جو بایدن» نامزد انتخابات و معاون رئیس جمهور سابق و پسرش «هانتر» کرده تا به انتخابات دوباره ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ کمک کند.

کاخ سفید پیش از این، نسخه مکتوبی از این تماس تلفنی را منتشر کرد. این نسخه چند روز بعد از تاخیر در پرداخت کمک چند میلیون دلاری آمریکا به اوکراین منتشر شده است.

ترامپ در یادداشت منتشره از سوی کاخ سفید به طور آشکار به انتظاراتش از زلنسکی به ازای کمک به این کشور اشاره نکرده است. ترامپ از بحث درباره کمک نظامی به ازای انجام تحقیقات احتمالی درباره بایدن طفره رفته است.

نظرسنجی هیل هریس با مشارکت ۱۰۰۱ نفر از رای دهندگان و با حاشیه خطای ۳.۱ درصد انجام شده است.

تلاش‌های تازه برای استیضاح ترامپ هنگامی آغاز شد که یک افشاگر ناشناس جزئیات مکالمه تلفنی او با رئیس جمهور اوکراین را در شکواییه مطرح کرد که جنجال هایی را درباره احتمال سوء استفاده رئیس جمهوری آمریکا از قدرت برای اهداف سیاسی برانگیخته است.

ترامپ ظاهرا در این تماس تلفنی از رئیس جمهوری اوکراین خواسته است  تحقیقاتی را درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن انجام دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۳۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان