//
کدخبر: ۲۱۵۷۵۹ //

واکنش ترامپ به آغاز روند استیضاحش در مجلس نمایندگان آمریکا

رئیس جمهور آمریکا به آغاز روند استیضاحش از سوی مجلس نمایندگان واکنش نشان داد.

 واکنش ترامپ به آغاز روند استیضاحش در مجلس نمایندگان آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه ضمن محکوم کردن تصمیم نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان برای آغاز رسمی تحقیقات مربوط به استیضاح وی، تاکید کرد: این اقدام از نظر سیاسی برای من مثبت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: عملکرد کشور به بهترین نحو ممکن بوده است و من شنیده‌ام که او (پلوسی) می‌خواهد من را استیضاح کند. این اقدام ادامه توهمات قبلی است. اگر پلوسی این کار را انجام دهد، همه آنها خواهند گفت که این یک کار مثبت برای من در انتخابات خواهد بود.

ترامپ این سئوال را مطرح کرده است که پلوسی چطور توانسته است روند استیضاح وی را پیش ببرد، پیش از آنکه رئیس جمهور آمریکا اقدام به انتشار نسخه‌ای از گفتگوی تلفنی اش را با رئیس جمهور اوکراین کند.

وی افزود: به هر حال او هرگز متن گفتگوی تلفنی ما را ندیده است. این یک گفتگوی عالی بود.

بیش از 150 نماینده دموکرات از اقدام پلوسی برای اعلام روند استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند. این اقدام دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا می‌تواند یک منازعه بزرگ در کنگره و همچنین در رقابت‌های انتخاباتی 2020 را تضمین کند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از نشست پشت درهای بسته با نمایندگان دموکرات، رسما تحقیقات درباره استیضاح ترامپ را اعلام کرده است. وی در اظهاراتی تاکید کرد: اقدامات ترامپ به امنیت ملی لطمه وارد کرده و قانون اساسی ایالات متحده را نقض کرده است.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور باید پاسخگو باشد. هیچ کسی فراتر از قانون نیست.

تغییر موضع پلوسی پس از آن انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های خبری آمریکا درباره گفتگوی تلفنی 25 جولای ترامپ با رئیس جمهور اوکراین بوده است. گفتگوی تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به جنجال بزرگ سیاسی در آمریکا تبدیل شده است.

وال استریت ژورنال و سایر رسانه‌های خبری آمریکا رو جمعه گزارش دادند که ترامپ بارها از رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا درباره اتهاماتی که علیه بایدن و پسرش وجود دارد، تحقیق کند.

بر اساس اعلام رسانه‌های خبری آمریکا، بایدن زمانی که معاون رئیس جمهور ایالات متحده بوده است، تهدید به قطع کمک‌های آمریکا به اوکراین کرده است، مگر آنکه مقام‌های کی یف تحقیقات قضایی درباره یک شرکت گازی را که پسر بایدن در هیئت مدیره آن عضویت دارد، لغو کند.

پلوسی افزود: اقدامات ترامپ نشانگر یک واقعیت درباره رفتار خائنانه وی است، خیانت به امنیت ملی و خیانت به روند انتخابات ما.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان