//
کدخبر: ۲۱۲۷۰۹ //

حکیم خواستار موضع واحد در برابر تجاوزگری تازه اسراییل شد

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق از کشورهای عربی و اسلامی خواست موضعی واحد در برابر تجاوزگری تازه رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

حکیم خواستار موضع واحد در برابر تجاوزگری تازه اسراییل شد
به گزارش فرتاک نیوز،

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای چپاول و دست‌اندازی به اراضی جدید عربی در کرانه باختری و غور اردن را محکوم کرده و مخالفت قاطعانه خود با این تلاش‌ها را بیان کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق این تلاش‌ها را رویکردی در چارچوب گسترش اشغالگری‌ها در راستای نهادینه کردن سیاست تحمیل عمل انجام شده و بلعیدن اراضی بیشتر دانست.

وی از کشورهای اسلامی و عربی خواست تا در قبال آنچه رخ می‌دهد، سهل‌انگاری نکرده و موضعی یکپارچه‌ برای مخالفت با این تجاوزگری اتخاذ کنند.

سید عمار حکیم در پایان تاکید کرد: جامعه بین‌الملل اعم از شورای امنیت و دیگر نهادهای بین المللی این رفتارها را که خلاف عرف دیپلماتیک و میثاق‌های مورد اتفاق و تعهدات بین‌المللی است به شدت محکوم کنند.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در وعده انتخاباتی خود موضوعی را افشا کرد که نشان می دهد، در پشت این تصمیم، نیت جدی رژیم اشغالگر اسرائیل برای جلوگیری از تشکیل کشور مستقل فلسطینی با کمک طرح تردید آمیز و موهوم "معامله قرن" وجود دارد.

نخست وزیر راست افراطی رژیم صهیونیستی که در ماه می (اردیبهشت ماه) موفق به تشکیل کابینه نشد و انتخابات پارلمانی این رژیم علی رغم میل وی به دور دوم کشیده و قرار است  در ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شود، شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با تکرار وعده انتخاباتی خود اعلام کرد که پس از انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) منطقه غور اردن و شمال بحر المیت را به اراضی اشغالی الحاق خواهد کرد. او گفت، ارتش اسرائیل در الغور اردن حضور دارد و دولت بعدی طرحی برای تقویت شهرک‌های اسراییلی (صهیونیست‌نشین) خواهد داشت.

وی همچنین تأکید کرد که به کنست طرحی را مبنی بر گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین در منطقه غور اردن ارائه می‌کند، چرا که این منطقه به همراه شمال بحر المیت و بلندی‌های اشغالی جولان، کمربند امنیتی مهم برای اسرائیل در خاورمیانه محسوب می‌شوند.

نتانیاهو در سخنان خود همچنین به وضوح اذعان کرد که هیچ نیتی برای پذیرش مرزهای یک کشور فلسطینی مستقل ندارد و افشا کرد که رژیم صهیونیستی باید به مرزهای ثابتی دست یابد تا تضمین شود که کرانه باختری به منطقه‌ای مانند نوار غزه تبدیل نشود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۷۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان