//
کدخبر: ۲۱۱۹۳۶ //

بایدن همچنان محبوب رای‌دهندگان دموکرات آمریکا است

نتایج نظرسنجی جدید روزنامه واشنگتن‌پست و شبکه ای. بی. سی. نیوز حاکی است که «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنان نامزد محبوب دموکرات‌ها و رای‌دهندگان مستقل متمایل به این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور است.

بایدن همچنان محبوب رای‌دهندگان دموکرات آمریکا است
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که سناتور «الیزابت وارن» در کارزار انتخاباتی، از جایگاه قبلی اش پیشی گرفته  و حال آنکه «برنی سندرز» و «کاملا هریس» دو نامزد دیگر دموکرات ها، میزان حمایت مردمی شان را از دست داده اند.

در این بررسی مشخص شد که ۲۷ درصد از دموکرات ها و رای دهندگان مستقل متمایل به دموکرات ها، موافق پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ هستند. سندرز در مقام دوم این نظرسنجی قرار گرفت و نظر مساعد ۱۹ درصد از پرسش شوندگان را به خود جلب کرد. با این وجود، این رقم کاهش ۴ درصدی از رقم نظرسنجی ماه ژوئیه (تیر ماه) را نشان می دهد.

در نظرسنجی جدید، ۱۷ درصد گفتند که از وارن به عنوان نامزد دموکرات ریاست جمهوری حمایت می کنند که این رقم، ‌ افزایش ۶ درصدی ظرف دو ماه گذشته را به نمایش می گذارد.

در این میان، هریس حمایت ۷ درصدی پرسش شوندگان را کسب کرد که نمایانگر کاهش ۴ درصدی از نظرسنجی ماه ژوئیه است.

طبق این نظرسنجی، میزان حمایت مردمی از «پیت بودجج» دیگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ۴ درصد اعلام شد و «بت اورورک» و «اندرو یانگ» دو نامزد دیگر دموکرات انتخابات در این بررسی، حمایت ۳ درصدی را از آن خود کردند.۹۱۰۹

این تحقیق نشان می دهد که تغییراتی بیشتری در ماه های پیشرو با رقابت نامزدها، ممکن است در پیش باشد.

تنها ۴۳ درصد از دموکرات ها و رای دهندگان مستقل متمایل به حزب دموکرات گفتند که به نامزدشان در صورت ماندن در گود رقابت، ‌ پایبند می مانند، ‌ درحالی که ۵۰ درصد نسبت به تغییر نظر خود، ‌ ابراز تمایل کردند.

در همین حال، بسیاری بایدن را نامزدی توانمند برای شکست دادن «دونالد ترامپ» در انتخابات ۲۰۲۰ می دانند.

۴۲ درصد از پرسش شوندگان گفتند که بایدن، نامزدی است که به احتمال زیاد ترامپ را شکست می دهد، اما فقط ۲۳ درصد اعلام کردند که بایدن «بهترین رئیس جمهوری برای آمریکا» خواهد بود.

همچنین، ۱۹ درصد گفتند که وارن بهترین رئیس جمهوری برای این کشور است و ۱۶ درصد نیز این عنوان را به سندرز دادند.

نظرسنجی واشنگتن پست و ای. بی. سی. نیوز از ۲ تا ۵ سپتامبر (۱۱ تا ۱۴ شهریور) از میان یک هزار و ۳ نفر انجام و حاشیه خطای آن ۵.۵ درصد اعلام شد.  

پنجاه ونهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۳ آبان سال ۱۳۹۹ (سوم نوامبر سال ۲۰۲۰) برگزار می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۹۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان