//
کدخبر: ۲۰۹۰۳۵ //

جزئیات نشست رؤسای قوای سه گانه عراق درباره انفجارهای اخیر

رؤسای قوای سه گانه عراق در نشستی با حضور رهبران سیاسی انفجارهای اخیر در انبارهای سلاح و مهمات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات نشست رؤسای قوای سه گانه عراق درباره انفجارهای اخیر
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از الفرات نیوز، رؤسای قوای سه گانه عراق امروز دوشنبه طی نشستی با تعدادی از رهبران سیاسی درباره اوضاع امنیتی این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

این نشست به درخواست برهم صالح رئیس‌جمهور عراق و با حضور عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان برگزار در "السلام" بغداد برگزار شد.

حضار در این نشست در جریان گزارش نخست‌وزیر درباره انفجارهای انبارهای سلاح و مهمات که طی روزهای گذشته به وقوع پیوسته است قرار گرفتند.

شرکت کنندگان در این نشست بر اهمیت ادامه پیگیری‌های دولت درباره دست داشتن عوامل خارجی در حمله به انبارهای سلاح و مهمات تاکید کردند. آنها همچنین این اقدامات بزدلانه و نقض آشکار حاکمیت عراق را محکوم کردند.

حضار در جلسه تاکید کردند که حمله به حشد شعبی در القائم تجاوز به حاکمیت عراق است.

در این نشست بر اهمیت حمایت از دولت در راستای حمایت از حاکمیت و تقویت امکانات دفاعی و اتخاذ تمام اقدامات برای بازدارندگی و دفاع از عراق و امنیت آن تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این نشست بر اهمیت حفظ وحدت بین گروه‌های سیاسی و یکپارچه بودن آنها در حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور تاکید کرند.

حضار در این جلسه بر موارد ذیل به توافق رسیدند:

1.احترام به مرجعیت دولت و پایبندی به قانون. هرگونه تجاوز به کشور و نهادهای دولتی به منزله خروج از مصلحت ملی و نقض قانون محسوب می شود و مطابق قوانین عراق با آن برخورد خواهد شد.

2. پایبندی به سند سیاست ملی یکپارچه که در نشست سران بر آن توافق شد. مخالفت با تبدیل عراق به میدانی برای جنگ و اینکه عراق نباید نقطه آغازی برای حمله به همسایگان باشد.

3.حمایت از نقش قهرمانانه نیروهای مسلح و تلاش خستگی ناپذیر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در تعقیب بقایای داعش و تاکید بر ادامه این نقش تا نابودی نهایی این گروه تروریستی.

4.قدردانی از جانفشانی‌ها و نقش ملی حشد شعبی به عنوان بخشی فعال از نهاد دفاع ملی 

5.اتخاذ اقدامات لازم برای تعامل با هرگونه شرایط اضطراری و مقابله با پیامدهای ان.

6.پیگیری قراردادها و تفاهمات با ائتلاف بین المللی در راستای حفظ تمامیت ارضی و استقلال و امنیت عراق.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان