//
کدخبر: ۲۰۰۱۹۰ //

ادغام الحشد الشعبی با ارتش وارد مرحله اجرایی شد

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق با اشاره به تعیین راهکارهایی برای مدیریت نیابتی پست‌ها در داخل نهادهای دولتی، از آغاز اجرای دستور دولت برای ادغام نیروهای «الحشد الشعبی» با ارتش این کشور خبر داد.

ادغام الحشد الشعبی با ارتش وارد مرحله اجرایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 نحست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی با تاکید بر اینکه الحشد الشعبی گروهی فداکار است و خون های آنها به آزادسازی عراق کمک کرد، افزود که ما اجرای دستور دولتی درباره نیروهای الحشد الشعبی را بر اساس منافع عمومی آغاز کرده‌ایم، همه این نیروها بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای مسلح عراق هستند.

نخست‌وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور شامگاه دوشنبه اول جولای ۲۰۱۹ (۱۰ تیر ۹۸) فرمانی ۱۰ بندی درباره الحشد الشعبی با هدف سازمان‌دهی این نیروها صادر کرد.

طبق این دستور، نیروهای الحشد الشعبی تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواهند بود و بر اساس قوانین تصویب شده در پارلمان این کشور و دستورات صادر شده عمل خواهند کرد و مسئولیت این تشکیلات بر عهده رئیس هیئت الحشدالشعبی خواهد بود که او توسط فرمانده کل نیروهای مسلح تعیین می‌شود.

عبدالمهدی اضافه کرد که ما نگران حوادث تنگه هرمز هستیم و هرگونه مشکلی در این تنگه عواقب بسیاری برای اقتصاد عراق دارد و به همین دلیل ایجاد جزایری جدید برای صادرات نفت و نیز راه حل های جایگزین در صورت بروز هرگونه مشکل در تنگه هرمز را بررسی می کنیم.

نخست وزیر عراق با تاکید بر ضروت تنوع بخشی به خطوط انتقال نفت این کشور تصریح کرد که در جلسه شورای وزرا درباره خط لوله عراق از بصره به شهر حدیثه و سپس امتداد آن به شهر عقبه اردن و سوریه و نیز احداث جزیره صنعتی برای صادرات نفت گفت و گو شد.

عراق که عمده درآمد آن از صادرات نفت است، سعی دارد تا تولید نفت خود را به ۷ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۲ برساند، در حالی که میزان آن اکنون ۵ میلیون بشکه در روز است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان