//
کدخبر: ۲۰۸۷۱۶ //

نیروی دریایی روسیه استقرار موشک‌های رادارگریز «اسکندر» را تمرین کرد

نیروی دریایی روسیه از تمرین ویژه مقابله با دشمن و استقرار سامانه موشکی پیشرفته اسکندر خبر داد.

نیروی دریایی روسیه استقرار موشک‌های رادارگریز «اسکندر» را تمرین کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 ‌نیروی دریایی روسیه روز یکشنبه از رزمایش استقرار موشک‌های پیشرفته تاکتیکی «اسکندر» از سوی ناوگان بالتیک این کشور در منطقه «کالینینگراد» خبر داد.

به  نوشته خبرگزاری «تاس» در بیانیه مطبوعاتی نیروی دریای روسیه در این زمینه آمده است که در این رزمایش واکنش علیه گروه‌های خرابکار و عبور از موانع سخت و دشوار تمرین شد. در این بیانیه اشاره شده  که در این رزمایش استقرار موشک‌های رادار گریز اسکندر نیز تمرین شد.

سامانه موشکی اسکندر برای حمله  موشکی به اهدافی در مسافت 50 تا 500 کیلومتری طراحی شده و پدافند هوایی و جنگال دشمن قادر به دفع آن نیستند. اسکندر یک موشک تاکتیکی است و می‌تواند اهداف ثابت و متحرک را در هوا و زمین هدف گیرد. دلیل استقرار این سامانه موشکی در کالینینگراد نیز ایجاد سپر موشکی برابر موشک‌های استقرار یافته آمریکا در اروپاست .

چندی قبل نیز رئیس جمهور روسیه نسبت به آزمایش موشکی جدید آمریکا واکنش نشان داده بود. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته گفت که روسیه نگران استقرار موشک‌های کروز جدید آمریکا در «رومانی» و «لهستان» است. پوتین در ادامه افزود که روسیه چنین استقرار موشکی را «تهدید» تلقی می‌کند. (جزئیات بیشتر)

بر اساس این گزارش، در این رزمایش استقرار پرسنل یگان موشکی با پشتیبانی بالگردهای رزمی «ام آی -24» و هواپیماهای جنگنده چند منظوره «سوخو-30 ام» متعلق به ناوگان دریایی بالتیک انجام شد.

نیروی دریایی روسیه همچنین اعلام کرد که در این رزمایش، اقدامات تاکتیکی استتار و مقابله با عملیات شیمیایی و بیولوژیکی دشمن تمرین شد.

زیردریایی‌های «تولا» و «دولگاروکی» روسیه نیز در روز‌های گذشته موشک‌های بالستیک «سینوا» و «بولاوا» را از اقیانوس قطب شمال و دریای «بارنتز» آزماش کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان