//
کدخبر: ۲۰۷۱۴۲ //

حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به الحدیده

یگان توپخانه‌ای ائتلاف سعودی در ادامه نقض آتش‌بس الحدیده، شنبه شب شهرهای «التحتیا» و «الدریهمی» را گلوله باران کرد.

حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به الحدیده
به گزارش فرتاک نیوز،

نیروهای توپخانه‌ای ائتلاف سعودی شنبه شب بیش از 40 گلوله توپ به سمت مناطق متفرقه جنوب شهر التحتیا استان الحدیده واقع در غرب یمن شلیک کردند.

یگان توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله شنبه شب همزمان شهرستان محاصره شده الدریهمی را هدف حملات هود قرار داد.

شبکه المسیره به نقل از یک منبع محلی شهر محاصره شده الدریهمی گزارش داد که یگان توپخانه‌ای ائتلاف سعودی منازل مسکونی اهالی این شهرستان را گلوله باران کرد.

نیروهای توپخانه‌ای ائتلاف سعودی چهارشنبه هفته گذشته نیز با شلیک 25 گلوله توپ، شهرستان محاصره شده «الدریهمی» استان الحدیده را هدف قرار داد.

الدریهمی یکی از شهرهای استان الحدیده در غرب یمن و در ساحل دریای سرخ است که در محاصره ائتلاف سعودی قرار گرفته است. این شهر در شمال غرب منطقه بیت‌الفقیه واقع شده است.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن سه شنبه هفته گذشته در صفحه توییترش نوشت: «محاصره الدریهمی، به معنای شکست تلاش‌های صلح است و دلیلی بر اینکه حسن نیتی [از طرف مقابل] دیده نمی‌شود».

محمد علی الحوثی گفت که «تداوم محاصره شهر الدریهمی در غرب یمن، دلیلی بر نبود اراده برای صلح است».

در تاریخ سیزدهم دسامبر ۲۰۱۸ در شهر استکهلم سوئد، توافقی بین صنعاء و دولت مستعفی هادی بر سر آتش بس در الحدیده حاصل شده بود و سازمان ملل هم مدتی بعد از آن (30 بهمن‌ماه 1397) اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن، به توافق رسیدند که نیروهای خود را از «الحدیده» خارج کنند، اما این توافق به دلیل حملات مکرر ائتلاف متجاوز سعودی به شهر و استان الحدیده، با شکست مواجه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۱۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان