//
کدخبر: ۱۹۷۷۵۲ //

ساختمان سازمان ملل در الحدیده یمن هدف حمله ائتلاف سعودی قرار گرفت

نیروهای ائتلاف سعودی روز شنبه ساختمان سازمان ملل متحد را در استان الحدیده یمن هدف قرار دادند.

ساختمان سازمان ملل در الحدیده یمن هدف حمله ائتلاف سعودی قرار گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، نیروهای ائتلاف سعودی با تعدادی گلوله خمپاره دفتر سازمان ملل متحد را در منطقه «الربصه» واقع در شهرستان الحوک استان الحدیده هدف قرار دادند.

هنوز از میزان خسارت وارده به این ساختمان و یا تلفات احتمالی گزارشی منتشر نشده است.

حمله به ساختمان سازمان ملل متحد در استان الحدیده درحالی صورت می گیرد که نیروهای ائتلاف سعودی برخلاف توافق های صورت گرفته با سازمان ملل متحد به صورت روزانه آتش بس الحدیده را نقض می کنند.

نیروهای ائتلاف سعودی جمعه شب نیز در حمله خمپاره ای مناطق مسکونی شهر الحدیده را هدف قرار دادند که در این حمله شماری زن و کودک زخمی شدند.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکراتی که دسامبر سال گذشته (آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، بر سر اجرای آتش بس در الحدیده توافق کردند؛ اما تاکنون همواره این آتش بس از سوی ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به آن نقض می شود.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نامید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۷۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان