//
کدخبر: ۲۰۷۱۲۴ //

هشدار قانونگذار روس درباره استقرار نظامیان آمریکا در لهستان

یک عضو کمیته دفاعی مجلس نمایندگان روسیه با هشدار درباره استقرار نظامیان آمریکا در لهستان گفت، مسکو حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌داند.

هشدار قانونگذار روس درباره استقرار نظامیان آمریکا در لهستان
به گزارش فرتاک نیوز،

یک قانونگذار روس شنبه شب به وقت تهران اظهار داشت که در صورت استقرار نظامیان آمریکا در لهستان، روسیه حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌داند.

«فرانتس کلینتسویچ» عضو کمیته دفاعی مجلس نمایندگان روسیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار داشت: «اول از همه باید بگویم که این سئوال مضحک است. چرا آن‌ها  نیاز دارند با هدر دادن منابع مادی و انسانی روسیه را مهار روسیه کنند؟»

«یاجیک جاپوتوویچ» وزیر خارجه لهستان به تازگی اظهار داشته که استقرار نظامیان آمریکا در لهستان فواید بیشتری را در زمینه بازدارندگی روسیه تا اعزام نیرو به غرب اروپا خواهد داشت.

یاجیک جاپوتوویچ گفت: «استقرار نیروهای آمریکایی در لهستان نقش بسیار مهم و بازدارنده‌ای ایفا می‌کند و بسیار مهمتر از حضور آن‌ها در غرب است. روسیه اگر نیروهای بین‌المللی به ویژه نظامیان آمریکایی را در لهستان ببیند، قبل از توسل به هرگونه شیوه‌های نظامی، در افکار خود بازنگری خواهد کرد.»

به نوشته اسپوتنیک، این قانونگذار روس در ادامه اظهار داشت که اجرای پیشنهادهای وزیر خارجه لهستان به ویژه با توجه به خروج اخیر آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، باعث افزایش تنش نظامی در اروپا خواهد شد.

کلینتسویچ گفت: «ما آماده هرگونه اتفاقی هستیم و حق خود را برای اقدامات تلافی‌جویانه محفوظ می‌دانیم.»

«ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان اوایل ماه اوت (مرداد) اظهار داشت که ایالات متحده در نظر دارد برخی نیروهای خود مستقر در آلمان را به لهستان انتقال دهد. وی دلیل انجام این کار را عدم اجرای تعهدات برلین در زمینه پرداخت هزینه‌های دفاعی به ناتو عنوان کرد. این در حالیست که آلمان اینک تنها حدود یک درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور دفاعی می‌کند.

پیشتر نیز سایر مقام‌های روس نسبت به تقویت مواضع نظامی آمریکا در اروپا به ویژه شرق لهستان هشدار داده بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۱۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان