//
کدخبر: ۱۸۸۱۷۰ //

به محض آمادگی روسیه، آماده تحویل گرفتن اس ۴۰۰ هستیم

وزیر خارجه ترکیه گفت که هر زمان روسیه آماده تحویل سامانه اس 400 باشد، آنکارا هم آمادگی دارد که این سامانه از مسکو تحویل بگیرد.

 به محض آمادگی روسیه، آماده تحویل گرفتن اس 400 هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز جمعه گفت که کشورش آمادگی دارد تا به محض آمادگی روسیه، سامانه اس ۴۰۰ را تحویل بگیرد.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، چاووش‌اوغلو در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا نخستین مرحله تحویل در ماه جولای صورت خواهد گرفت، گفت: «به محض اینکه روسیه آماده باشد که آنها (سامانه) را به ما تحویل دهد، ما هم آمادگی خواهیم داشت تا سامانه را بپذیریم.»

به تازگی «فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه گزارش روزنامه «بیلد» آلمان درباره اینکه ترکیه از خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ صرف‌نظر کرده است را رد کرده است.

آمریکا معتقد است که چنین اقدامی در چارچوب ساختار دفاعی غرب همخوانی ندارد و تهدید برای جنگنده‌های اف-35 خواهد بود. ترکیه قصد دارد این نوع از جنگنده را از آمریکا خریداری کند.

هراس آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو این است که ره‌گیری جت‌های اف-۳۵ در رادارهای سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ وارد شده و توانایی این جنگ‌افزار در مقابله با روسیه را کاهش دهد.

ترکیه پس از اینکه در خرید سامانه دفاع موشکی از آمریکا ناکام ماند، در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفته است که از روسیه سامانه اس-۴۰۰ خریداری کند.

روسیه اعلام کرده است که روند تحویل سامانه دفاع موشکی به ترکیه را از تیرماه آغاز خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۱۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان