//
کدخبر: ۲۰۶۶۹۵ //

آمریکا: آینده پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای با روسیه مبهم است

سفیرآمریکا در روسیه روز چهارشنبه گفته آینده پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای میان مسکو و واشنگتن هنوز مشخص نیست.

آمریکا: آینده پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای با روسیه مبهم است
به گزارش فرتاک نیوز،

سفیر آمریکا در روسیه روز چهارشنبه، آخرین معاهده کنترل تسلیحات هسته‌ای میان مسکو و واشنگتن را «معیوب» و «قدیمی» توصیف کرده و گفته که واشنگتن خواستار آن است که این معاهده بعد از اتمام موعدش در سال ۲۰۲۱ ابطال شده و با معاهده‌ای دیگر جایگزین شود. 

معاهده موسوم به «نیواستارت» برای محدود کردن تعداد کلاهک‌های هسته‌ای میان دو قدرت بزرگ هسته‌ای دنیا میان آمریکا و روسیه منعقد شده است. طبق مفاد این معاهده، آمریکا و روسیه مجاز به نگهداری بیش از ۱۵۵۰ کلاهک نیستند.

«جان هانتسمن»، سفیر آمریکا در روسیه روز چهارشنبه گفت: «برخی می‌خواهند پیمان نیواستارت را تمدید کنند. برخی در حال بحث بر سر ایجاد معاهده‌ای جدید هستند. من مطمئن نیستم [سرنوشت این معاهده] به کجا ختم می‌شود.»

آینده نیواستارت به ویژه بعد از خروج آمریکا از پیمان دیگری که برای محدودسازی موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد هسته‌ای میان آمریکا و روسیه منعقد شده بود در مدار توجه قرار گرفته است. آمریکا بعد از متهم کردن روسیه به نقض مفاد «پیمان منع موشک‌های میان‌برد» (INF) از آن خارج شد. روسیه اتهامات آمریکا را تکذیب کرد. 

معاهده INF در تاریخ ۸ دسامبر ۱۹۸۷ بین آمریکا و روسیه بسته شد و از ۱ ژوئن ۱۹۸۸ اجرایی شد. این معاهده شامل موشک‌های زمینی استقرار یافته و استقرار نیافته میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۶۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان