//
کدخبر: ۱۹۸۴۰۳ //

سناتور روس: با «ایران‌ هراسی» به‌راه افتاده از سوی آمریکا مقابله می‌کنیم

نائب رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه با اشاره به مواضع منطبق یا نزدیک مسکو و تهران در بسیاری از مسائل بین المللی، تأکید کرد مسکو مخالف اعمال تحریم‌های آمریکاست و با سیاست "ایران‌هراسی" به‌راه افتاده از سوی واشنگتن مقابله خواهد کرد.

 سناتور روس: با «ایران‌ هراسی» به‌راه افتاده از سوی آمریکا مقابله می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری «تاس»، "الیاس اوماخانوف" نائب رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه در جریان مذاکرات امروز (سه شنبه) با "مسعود پزشکیان" نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که در مسکو بسر می‌برد، اعلام کرد که روسیه به شدت مخالف اعمال فشارهای تحریمی علیه ایران است و با "ایران‌هراسی" که آمریکا به‌راه انداخته مقابله خواهد کرد.

اوماخانوف با اشاره به اینکه اقدامات واشنگتن در برخورد با ایران، حتی مغایر با منافع متحدان اروپایی خود آمریکاست، گفت: «ما به شدت با اعمال فشار و تحریم‌های آمریکا علیه ایران که سیاست غیرمسئولانه در خارج شدن این کشور از توافق هسته‌ای به خوبی روشن شده، مخالف هستیم. ما قاطعانه این موضع گیری خود را اعلام می‌کنیم و با سیاست ایران‌هراسی به راه افتاده از سوی آمریکا مقابله خواهیم کرد.»

این سناتور بلندپایه تاکید کرد: «روسیه نیز مشابه چنین اعمال فشاری را از سوی آمریکا تحمل می کند. سیاست روس‌هراسی در واشنگتن کاملاً مشخص است. ولی ما معتقدیم این تلاش‌ها موفق نخواهد بود و هر چه می گذرد درک جامعه جهانی از این واقعیت که چنین راهی به بن بست رسیده و شکست خورده است، افزایش پیدا می‌کند.»

وی یادآور شد که در حال حاضر دشمن مشترکی روسیه و ایران را به یکدیگر مرتبط کرده، ولی حتی اگر این مسئله هم نبود، روابط دوستانه بین دو ملت و دولت روسیه و ایران همواره وجود داشته و خواهد داشت.

به گفته اماخانوف، این یک سنت بسیار خوب است که رهبران دو کشور در عرصه های مختلف بین المللی با یکدیگر دیدار و گفتگو می‌کنند و شکل جدید مذاکرات سه جانبه سران روسیه-ایران-آذربایجان از جمله آنهاست که در سال جاری در تاریخ 14 آگوست ( 23مرداد ماه ) در روسیه برگزار می شود.

وی همچنین تاکید کرد مواضع مسکو و تهران در بسیاری از مسائل بین‌المللی یا کاملا منطبق بوده و یا بسیار نزدیک بهم است. مواضع ایران و روسیه در برخی جهت گیری‌ها ضامن ثبات و امنیت است که نمونه بارز آن در چارچوب مذاکرات آستانه و در جهت حل و فصل اوضاع در سوریه است. ‎

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های تهران و مسکو باعث شود تا اقدامات تحریک آمیز و غیرسازنده واشنگتن خنثی شود.

آقای پزشکیان گفت: «آمریکایی‌ها فکر می کنند که می توانند با کمک تحریم ها به  خواسته‌های خود برسند، ولی همکاری نزدیک روسیه و دیگر کشورهای مستقل با جمهروی اسلامی در مقابله با آمریکا باعث شکست این سیاست شده است.»

وی تاکید کرد همکاری و مشارکت روسیه و ایران کمک زیادی به برقراری صلح و ثبات در منطقه خواهد کرد و آنچه در حال حاضر لازم است تشریک مساعی برای کمک به کشورهای منطقه است آنها از حضور نیروهای فرامنطقه‌ای خلاص شوند.

 "مسعود پزشکیان" نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در صدر هیئتی پارلمانی برای شرکت در دومین نشست کنفرانس بین المللی «توسعه نظام پارلمانی» که برگزارکننده آن دومای دولتی روسیه است، به مسکو سفر کرده‌ است. این کنفرانس روز گذشته (دوشنبه) با سخنرانی "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه آغاز به کار کرد. در کنفرانس امسال میهمانانی از 132 کشور جهان، از جمله 41 رئیس پارلمان و 800 مقام بلندپایه پارلمانی و کارشناس شرکت دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۴۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان