//
کدخبر: ۱۹۵۸۶۱ //

پیشنهاد سناتور روس به ایران: سامانه موشکی اس-۴۰۰ خریداری کنید

نائب رئیس کمیته امور دفاعی دومای روسیه معتقد است که ایران برای دفاع از خود در برابر تهدیدات آمریکا و در پاسخ به اعزام سامانه‌های موشکی "پاتریوت" به منطقه، باید سامانه‌های پیشرفته دفاع ضدهوایی اس-۴۰۰ روسی خریداری کند.

 پیشنهاد سناتور روس به ایران: سامانه موشکی اس-۴۰۰ خریداری کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر شرین" معاون اول رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه معتقد است که پس از اظهارات مقامات آمریکایی درباره تقویت توان نظامی این کشور در خاورمیانه، ازجمله اعزام یک گردان از سامانه‌های موشکی "پاتریوت" به منطقه، ایران باید به فکر خرید سامانه‌های دفاع ضدهوایی اس-400 روسی باشد.

پیش از این، "ربکا ریباریچ" سخنگوی پنتاگون اعلام کرده بود که ایالات متحده قصد دارد تعداد هزار نیروی نظامی جدید به منطقه اعزام کند. همچنین یک گردان از سامانه‌های موشکی "پاتریوت" و هواپیماهای شنایی باخلبان و بدون خلبان به منطقه اعزام خواهد شد.

این مقام دومای روسیه در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت: «من فکر می کنم که سامانه‌های پاتریوت قبل از هر چیز جنبه دفاعی داشته باشند و حریم هوایی کشورهایی که در آنها مستقر شود را پوشش خواهد داد. به عقیده من، این اقدام آمریکا تنها برای نشان دادن امکانات نظامی خود است که البته اقدامی جنگ افروزانه و تحریک آمیز علیه ایران به شمار می رود.»

شرین افزود: «البته به عقیده من ایران در چنین شرایطی باید هرچه زودتر تقاضای خرید سامانه‌های دفاع ضد موشکی اس-400 را از روسیه درخواست کند تا بتواند به طور کامل از حریم هوایی خود محافظت کند. این اقدام تهران ارسال علامتی مشخصی برای واشنگتن خواهد بود که آنها قصد دارند این سامانه دفاع ضد موشکی را خریداری کرده و از خود در برابر تهدیدات احتمالی دفاع کنند.»

پیش از این، "ایگور کاراتچینکو" مدیر مرکز تجزیه و تحلیل تجاریت جهانی سلاح در روسیه گفته بود که هیچ مشکل سیاسی برای تحویل سامانه‌های موشکی اس-400 به ایران وجود ندارد و مقامات تهران در حال ارزیابی امکانات برای خرید این نوع تجهیزات دفاعی هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۸۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان