//
کدخبر: ۲۰۴۴۱۹ //

۱۰ کشته در حملات عناصر داعش در صلاح‎الدین و سلیمانیه

منابع امنیتی عراق از کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن 30 نفر دیگر در دو حمله داعش به دو استان صلاح الدین و سلیمانیه خبر دادند.

10 کشته در حملات عناصر داعش در صلاح‎الدین و سلیمانیه
به گزارش فرتاک نیوز،

عناصر داعش امروز (پنجشنبه) دو عملیات تروریستی در استان «صلاح الدین» عراق و «سلیمانیه» منطقه کردستان انجام دادند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در این دو حمله داعش، حدود 10 نفر کشته و 30 نفر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، داعش این حملات را علیه نیروهای عراقی در صلاح الدین و نیروهای کُرد منطقه کردستان عراق موسوم به «آسایش» در سلیمانیه انجام داده است.

ارتش عراق و نیروهای مقاومت این کشور در سال 2017 موفق شدند عناصر داعش را از این کشور اخراج کنند، اما با این وجود همچنان هسته‎های پنهان آن در برخی از مناطق عراقی حضور دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی انجام می‎دهند.

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ماه گذشته میلادی در نشست شورای حقوق بشر در ژنو گفت که ۵۵ هزار نفر از عناصر داعشی در عراق و سوریه مستقر هستند(جزئیات بیشتر).

گروه تروریستی داعش با وجود اینکه نفس‌های آخر خود را در منطقه به خصوص پس از متحمل شدن شکست سنگین در سوریه و عراق می‌کشد، اکنون با کمک نیروهای آمریکایی قصد تجدید قوا در مناطق مرزی دو کشور را دارد.

از سوی دیگر، نیروهای آمریکایی پس از شکست داعش در دو کشور مذکور، در حال آموزش هزاران عناصر داعشی و استقرار آنها در مرزهای عراق و سوریه هستند.

«ابو انس الحریری» سرکرده سابق «ارتش آزاد» سوریه در این باره فاش کرد که آمریکا در حال آموزش بیش از 65 هزار نفر از عناصر مسلح و استقرار آنها در مرزهای عراق و سوریه است.

پایگاه خبری «المعلومه» عراق روز یکشنبه به نقل از سرکرده مزبور نوشت: «آمریکا قصد آموزش بیش از 65 هزار نفر از عناصر مسلح و استقرار آنها در مرزهای عراق و سوریه را دارد»

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۴۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان