//
کدخبر: ۲۰۳۲۹۳ //

پسرخوانده‌های رئیس‌ جمهور ونزوئلا هم از تحریم آمریکا در امان نمادند

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام سه پسرخوانده رئیس‌جمهور ونزوئلا را به فهرست تحریم‌های خود افزود.

 پسرخوانده‌های رئیس‌ جمهور ونزوئلا هم از تحریم آمریکا در امان نمادند
به گزارش فرتاک نیوز،

 وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نام 13 شرکت و 10 شخص حقیقی از جمله سه پسرخوانده «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا به فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) افزوده شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شده است که این افراد در قالب برنامه‌های واردات و توزیع غذای دولتی در ونزوئلا دست به فساد گسترده زده و معادل صدها میلیون دلار از مواد غذایی که باید بین مردم ونزوئلا توزیع می‌شده را اختلاس کرده یا در راستای منافع سیاسی دولت مادورو مورد استفاده قرار داده‌اند.

آمریکا در ماههای اخیر فشارهای اقتصادی و سیاسی سنگینی را به دولت نیکلاس مادورو وارد کرده تا وی را وادار به کناره‌گیری از سمت خود کند و یک دولت نزدیک به خود را در ونزوئلا به قدرت برساند.

حدود شش ماه قبل «خوان گوایدو» رئیس‌ سابق مجمع ملی ونزوئلا به‌تحریک مقامات واشنگتن خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد و از آن زمان تاکنون آمریکا و متحدانش تلاش خود را برای براندازی دولت قانونی ونزوئلا بیشتر کرده‌اند.

در حالی که مذاکرات بین دولت نیکلاس مادورو و مخالفانش برای کاهش تنش‌های سیاسی در این کشور همچنان در جریان است، آمریکا سعی دارد با اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت قانونی ونزوئلا و متهم کردن آن به فساد مالی، موقعیت گروههای تحت حمایت خود را در مذاکرات بهبود بخشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۲۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان