//
کدخبر: ۲۰۲۰۶۵ //

کمک تایوان به هنگ‌کنگی‌های فراری

دولت تایوان امروز (جمعه) اعلام کرد،‌ به هنگ‌کنگی‌هایی که از این دولتشهر گریخته و به تایوان آمده‌اند و به دنبال محلی امن هستند، کمک می‌کند.


کمک تایوان به هنگ‌کنگی‌های فراری
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این وعده از سوی تایوان برای کمک به هنگ‌کنگی‌هایی که از این دولتشهر گریخته‌اند، باعث خشم پکن می‌شود و در حالی مطرح شده که این کشور جزیره‌ای خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کند که مساله اصلی آن روابط با چین است.

بیش از 30 تن از معترضان هنگ‌کنگی که از ترس پیگرد و آزار ناشی از حضور در اعتراضات اول ژوئیه به تایوان رسیده‌اند، به دنبال مامنی امن هستند.

در گزارش روزنامه اپل دیلی تایوان آمده است، این فعالان در مکانهای مختلف ساکن می‌شوند و برخی از آنها کمکهایی از سازمانهای مردم نهاد محلی دریافت می‌کنند.

شورای امور چین، عالی‌ترین نهاد سیاستگذاری تایوان در امور چین این مساله را هنوز تایید نکرده اما امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، چنین مسائلی را تحت اولویت احترام به حقوق بشر و نگرانی‌های انسانی مورد بررسی قرار می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما می‌توانیم کمک‌های اصلی و ضروری را برای ساکنان هنگ‌کنگی که به دنبال آزادی و امنیت هستند و در پی دلایل سیاسی به تایوان آمده‌اند، تامین کنیم.

تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان حمایت خود را از چنین اقدامی اعلام کرد و گفت: با دوستان ما از هنگ‌کنگ با مناسبترین شرایط مربوط به وضعیت بشری و انسان دوستانه رفتار می‌شود.

اعتراضات مردمی در هنگ کنگ بیش از یک ماه قبل در پی مطرح شده لایحه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی شکل گرفت و هنوز هم ادامه دارد؛ این اعتراضات مردمی باعث شد تا لایحه مذکور از دستور کار خارج شود.

دولت تایوان هنوز مفهوم حقوقی پناهندگی را به رسمیت نمی‌شناسد اما در برخی مواقع، به مخالفان اجازه داده می‌شود تا با ویزای طولانی مدت در این کشور بمانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۰۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان