//
کدخبر: ۱۹۸۰۵۰ //

رهبر تایوان به آمریکا می‌رود

دولت تایوان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رئیس جمهوری این کشور قرار است در ماه جاری میلادی چهار شب را در آمریکا بگذارند و با متحدان دیپلماتیک کارائیبی دیداری داشته باشد.

رهبر تایوان به آمریکا می‌رود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان احتمالاً باعث خشم چین می‌شود که این جزیره را استانی جدا شده از خود می‌داند.

چین می‌گوید، تایوان حقی برای داشتن روابط بین کشوری ندارد و این مساله را بسیار حساس و مهم در روابط با آمریکا می‌داند که روابطی رسمی با تایپه ندارد اما حامی دیپلماتیک و تأمین کننده تسلیحات برای تایپه به شمار می‌رود.

میگوئل تسائو، معاون وزیر خارجه تایوان گفت، تسای اینگ ون قرار است دو شب را در آمریکا سپری کند و به سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سن لوسیا، سن کیتس و نویس و همچنین هائیتی برود. رئیس جمهوری تایوان همچنین به دنور و نیویورک سفر می‌کند.

معاون وزیر خارجه تایوان در ادامه گفت: جزئیات سفر رئیس جمهوری به آمریکا هنوز جای کار دارد.

پکن تاکنون به این مساله واکنشی نشان نداده است.

معاون وزیر خارجه تایوان گفت، چهار متحد کارائیبی ایده‌هایی شبیه به تایوان دارند. شعار اصلی این سفر آزادی، دموکراسی و حاکمیت پایدار است.

تسای اینگ ون که در ژانویه سال جاری میلادی مجدداً به عنوان رئیس جمهوری تایوان انتخاب شد، دائماً خواستار حمایت‌های بین‌المللی برای دفاع از دموکراسی در این کشور است که با تهدیدهایی از سوی چین روبروست.

تایوان در حال حاضر با تنها ۱۷ کشور روابط رسمی دارد که اکثراً کشورهای کوچک در حوزه آمریکای مرکزی و پاسیفیک هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان