//
کدخبر: ۱۹۲۸۶۴ //

آمریکا تسلیحات نظامی به تایوان می دهد

برخی منابع آگاه می‌گویند آمریکا قصد دارد شماری تانک و مهمات ضد تانک و ضدهوایی به تایوان بفروشد.

 آمریکا تسلیحات نظامی به تایوان می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 آمریکا در صدد است مقادیر زیادی تسلیحات و تعدادی تانک به ارزش ۲ میلیارد دلار به تایوان بفروشد. گفته می‌شود این اقدام آمریکا در راستای افزایش تنش اقتصادی با چین صورت می‌گیرد.

چهار مقام آگاه از مذاکرات فروش این تسلیحات که نمی‌خواستند هویتشان فاش شود، گفتند پیشنهاد فروش سلاح به تایوان طی یک ابلاغیه غیر رسمی به دست کنگره آمریکا رسیده است.

این معامله نظامی احتمالی شامل ۱۰۸ تانک «آبرامز» به ارزش ۲ میلیارد دلار و مقادیری مهمات ضدهوایی و ضد تانک خواهد بود. تایوان مایل است موجودی تانک‌های آمریکایی خود را که شامل مدل «پاتون M60» است نوسازی کند.

با این‌که آمریکا روابط رسمی با تایوان ندارد اما اصلی‌ترین تأمین‌کننده تسلیحات این کشور است. ماه مارس «سای اینگ ون» رئیس‌جمهور تایوان اعلام کرد آمریکا با درخواست خرید تسلیحات از سوی ما، جهت مقابله تا تهدیدات احتمالی آمریکا، موافقت کرده است.

«پیتر ناوارو» مشاور بازرگانی ترامپ نیز پیش‌تر از فروش تانک به تایوان سخن گفته بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت تا زمانی که قرارداد فروش تسلیحات به هر کشوری به‌طور رسمی به کنگره ابلاغ نشود، انتشار هرگونه اطلاعات درباره آن امکان‌پذیر نیست.

به گفته دو نفر از این چهار منبع خبری، ابلاغیه کنگره شامل طیفی از مهمات ضد تانک شامل ۴۰۹ موشک «جاولین» ساخت شرکت‌های نظامی «رایتیون» و « لاکهید مارتین» به ارزش ۱۲۹ میلیون دلار است؛ همچنین شامل ۱۲۴۰ موشک ضد تانک «TOW» به ارزش ۲۹۹ میلیون دلار و ۲۵۰ موشک حرارت‌یاب است. موشک‌های حرارت‌یاب معمولاً در سیستم‌های قابل جابجایی ضدهوایی استفاده می‌شود.

چین کل آب‌های راهبردی دریای جنوب چین را تحت حاکمیت خود می‌داند اما ناوهای آمریکایی بارها به بهانه آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی وارد این محدوده شده‌اند. تایوان این تحرکات آمریکا را به‌عنوان اقدامی در راستای حمایت از این کشور در برابر چین می‌داند.

چین، تایوان را یکی از استان‌های جداشده خود می‌داند که ترجیح می‌دهد بدون درگیری به این کشور بازگردد. اما پکن تهدید کرده ممکن است گزینه «زور» را نیز در این راستا در نظر بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۸۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان